رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان:

توسعه هر کشور در گرو بالا رفتن سطح دانش مردمان آن است

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۱۱:۵۰:۱۰
کد خبر: ۷۹۴۳۶۱
توسعه هر کشور در گرو بالا رفتن سطح دانش مردمان آن است
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: توسعه هر کشور در گرو بالا رفتن سطح دانش مردمان آن است و این امر تنها از طریق کسب دانش و مطالعه صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ امین مرادی صبح امروز با حضور در کتابفروشی نشر فرهنگ ضمن بازدید از این کتابفروشی از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آن قرار گرفت و گفت: توسعه فضا های فرهنگی علی الخصوص فرهنگ مطالعه در میان آحاد جامعه لازم و ضروری است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان عنوان کرد: توسعه هر کشور در گرو بالا رفتن سطح دانش مردمان آن است و این امر تنها از طریق کسب دانش و مطالعه صورت می گیرد.

مرادی افزود: ایران متاسفانه از لحاظ بررسی های صورت گرفته از پایین ترین سطح مطالعه در میان کشورهای جهان برخوردار است که باید برای رفع این معضل چاره اندیشی شود.

او گفت: عادت به ادبیات شفاهی ، کمبود کتاب ، عدم توجه به سلیقه های مخاطبین ، عدم توجه به  جذابیت در طراحی و صفحه آرایی و مهمتر از آن عدم آموزش به مطالعه در میان خانواده و آموزش و پرورش از همان مقطع کودکی سبب گردیده تا این موضوع مهم با چالش روبرو شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار داشت: یکی از اولویت های ما در حوزه هنری تلاش در جهت مکتوب نمودن آثار هنری و ترویج فرهنگ مطالعه است که البته این موضوع نیازمند همگرایی و وحدت ملی است که باید به آن توجه شود.

او ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با برنامه های این کتابفروشی گفت: می توان با همکاری هم جلسات نقد و بررسی کتب مطرح و روز ، مراسم رونمایی از آثار چاپ شده ، نشست های تخصصی کتاب و کتابخوانی را برگزار نمود که قطعا این گونه برنامه هازمینه ساز ارتقای سطح فرهنگ مطالعه نیز خواهد شد.

وی با اشاره به گسترش  فضای مجازی و همچنین کتاب های دیجیتال تصریح نمود : با تمام پیشرفت های حاصله در امر تکنولوژی اما کتاب فیزیکی جایگاه خاص خود را دارد و باید با برنامه ریزی و برنامه سازی مناسب از این پتانسیل بسیار قوی و غیر قابل جایگزین بهره لازم در ارتقاء سطح فرهنگ به کار گرفته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز