رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه:

هشیلان یکی از تالاب‌های منحصر به‌فرد ایران است

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۱۳:۱۵:۱۷
کد خبر: ۷۹۴۸۸۲
هشیلان یکی از تالاب‌های منحصر به‌فرد ایران است
تالاب‌ هشیلان از 110 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده و بیش از 450 هکتار وسعت دارد.

جمال رحمانی رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تصرف اراضی تالاب مهم‌ترین مانع پیوستن تالاب "هشیلان " به کنوانسیون رامسر را  است.

او افزود: پیگیری‌های لازم برای خلع ید متصرفین در حال انجام است.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه به پیگیری چند ساله برای اضافه شدن تالاب هشیلان به کنوانسیون جهانی تالاب‌های رامسر اشاره کرد و گفت: پیگیری در این زمینه را از سال‌های 90 و 91 آغاز کردیم، اما موانعی پیش رو داریم که رفع آنها زمان‌بر است.

رحمانی یکی از مهم‌ترین این موانع را تصرف اراضی و برخی از جزیره‎های تالاب توسط مردم منطقه دانست و گفت: پیگیری برای رفع تصرف این اراضی در حال انجام است، اما قطعاً خلع ید مردمی که سال‌ها در این اراضی فعالیت داشته‌اند، کاری دشوار و زمان‌بر است.

او افزود: برخی از مردم حتی حاضر به فروش اراضی خود نیستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه سایر موارد مورد نیاز برای پیوستن تالاب به کنوانسیون رامسر تقریباً فراهم شده، گفت: یکی دیگر از مواردی که باید انجام می‌شد میله‌گذاری عرصه تالاب بود که این کار برای تمام حریم اکولوژیکی تالاب انجام شده است.

رحمانی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که باید در پیوستن تالاب هشیلان به کنوانسیون رامسر وجود داشته باشد غنای اکولوژیک و جمعیت گونه‌های حیات وحش تالاب است که هشیلان در این زمینه مشکلی ندارد و از پوشش گیاهی و جانوری غنی برخودار است.

او از ساخت سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان هم خبر داد که بیش از 80 درصد یپشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن گامی دیگر برای نزدیک شدن به کنوانسیون جهانی رامسر است.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هشیلان یکی از تالاب‌های منحصر به‌فرد ایران است که از 110 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده و بیش از 450 هکتار وسعت دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز