سرمایه گذاران را فراری ندهیم

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۱۵:۳۳:۲۰
کد خبر: ۷۹۵۰۳۱
سرمایه گذاران را فراری ندهیم
با توجه به ظرفیت‌های متعدد استان در عرصه سرمایه‌گذاری باید زمینه ترغیب سرمایه‌گذاران برای حضور در استان را به‌خوبی فراهم کرد.

خبرگزاری برنالرستان -گروه ورزش: در استان لرستان با این همه چالش های معیشتی و مشکلات اقتصادی که ناشی از عدم توسعه این استان است اشخاصی هستند که در هر سطح از توانایی مالی و وسع اقتصادی به تقویت بنیان های ورزش و حمایت از ورزشکاران مشغول هستند ؛کسانی که با اهدا زمین جهت احداث اماکن ورزشی یا اسپانسرینگ تیم های ورزشی برای حضور در مسابقات یا شرکت ورزشکاران  در رقابت های ملی یا لااقل حمایت خود را در تجلیل از قهرمانان لرستانی نشان می دهند ما هدفمان معرفی اینگونه افراد برای جذب وتقویت  سرمایه گذاران بومی ازجمله فرهنگ سازی حوزه  خیرین ورزشی در استان است تا در سطحی کلان به سمت وسوی سرمایه گذاری های بزرگ در همه حوزه هاحرکت کنیم.

مسلما   با توجه به ظرفیت‌های متعدد استان در عرصه سرمایه‌گذاری باید زمینه ترغیب سرمایه‌گذاران برای حضور در استان را به‌خوبی فراهم کرد.

باید فضای استان  به‌گونه‌ای باشد تا متقاضیان سرمایه‌گذاری  از سرمایه‌گذاری خودشان پشیمان  نشوند.

بارها از زبان کارآفرینان و فعالان اقتصادی و گاه حتی مسئولان این جملات را شنیده‌ایم که برخی ادارات و ارگان‌ها همکاری لازم و مناسب را با سرمایه‌گذاران ندارند و همین مسئله نیز موجب بدبینی و بی‌اعتمادی شده است.

اینجا روی سخن با کسانی  است که ظاهرا  خواهان  آن نیستند که لرستانی که سالهاست  از قافله توسعه عقب‌مانده   به جایگاه واقعی خود برسد.

دراین‌بین افرادی پیدا شده‌اند که دلشان هنوز باتوسعه  استان بوده و سرمایه خود را در اینجا هزینه کرده‌اند، هزینه‌ای که بی‌شک اگر در استانی دیگر صورت می گرفت  سودآوری بیشتری را برایشان به دنبال داشت.

Related image

 

حمید رشیدی از فعالان سیاسی و کارآفرینان سرشناس استان لرستان ازجمله این سرمایه‌گذاران است که از اسپانسرینگ های علاقه مند به توسعه ورزش استان نیز است .

وی که سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، ریاست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد را در کارنامه خود دارد مدیریت مجموعه‌های آموزشی و تربیتی پارس اندیش خرم‌آباد، مدیرعاملی تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد و حمایت مالی از ورزشکاران مختلف لرستان از دیگر فعالیت‌های اقتصادی و خیرخواهانه این چهره سرشناس سیاسی واقتصادی  لرستان است.

رشیدی  فردی است که با احداث مجتمعی کامل آن‌هم در بخش تعلیم و تربیت با حضور بیش از 100 دانش‌آموز، 84 بیمه‌شده، 130 راننده سرویس و صدالبته صرفه‌جویی 4 میلیاردی سالانه برای دولت باید مورد حمایت قرار گیرد.

رشیدی همچنین حمایت خودرا  از توسعه ورزش استان به عنوان  اسپانسر برخی تیم های ورزشی  ورزشکاران در   عرصه  ورزش دانش آموزان  وحوزه تعلیم وتربیت  استان نشان می دهد.

به هر روی ؛آنچه در این میان مهم است این‌که پیش از هر چیز زمینه سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها نیازمند آرامش روانی است و مهم‌تر این‌که کاری نکنیم که به‌قول‌معروف سرمایه‌گذار از استان ما فراری باشد و عطای این کار را با لقایش ببخشد.

امثال رشیدی می‌توانند با سپردن این سرمایه ها در یکی از  بانک‌ها سود های بسیاری کسب کنند ولی این شهروند سرمایه خود را درعرصه  تعلیم و تربیت هزینه کرده است  تا در ازای همین سرمایه‌گذاری افرادی نان آور خانواده باشند.

باید شرایط لازم را برای بهبود فضای کسب و کار و ورود سرمایه در استان  فراهم کنیم.

باید جامعه را به ثبات اقتصادی و فرهنگی برسانیم  و از سیاسی کردن بخش اقتصاد بپرهیزیم، باید سرمایه‌گذار را تکریم کنیم و او را مورد آماج اتهامات واهی خود قرار ندهیم.

در لرستان بر این گونه صحبت ها تاکید می شود  ولی کسی به آن عمل نمی کند واز طرفی  چنان عرصه را در استان برای سرمایه گذار تنگ وفشرده می‌کنیم که بعضا باعث فرار سرمایه گذار نیز می شویم.

البته خوشبختانه در سطح مدیریت عالی استان، نگاه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار حتی در بخش‌ها و توابع استان وجود دارد که این مسئله اگر به سطح مدیران میانی و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز تسری پیدا کند، قطعاً بسیاری از موانع فراروی سرمایه‌گذاری مرتفع می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز