مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان:

۳۵ انجمن کتابخانه های عمومی در کردستان فعالیت می کنند

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۰۹:۴۹:۵۸
کد خبر: ۷۹۵۲۱۵
۳۵ انجمن کتابخانه های عمومی در کردستان فعالیت می کنند
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: با اضافه شدن سه انجمن در شهر های مریوان و بیجار تعداد انجمن کتابخانه های عمومی کردستان به عدد 35 افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد عبدالملکی امروز در جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان کردستان که در سنندج برگزار شد، با اشاره به وجود 32 انجمن در شهر های استان کردستان، گفت: با راه اندازی سه انجمن در شهرهای بیجار و مریوان تعداد آنها به 35 مورد افزایش پیدا کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی  استان کردستان عنوان کرد: تصویب راه اندازی انجمن کتابخانه های عمومی در شهر چناره شهرستان مریوان و بخش های توپ آغاج و پیرتاج در شهرستان بیجار پس از برگزاری نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان کردستان و به دستور استاندار محقق شد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام شهرستان های استان کردستان دارای انجمن کتابخانه های عمومی هستند، افزود: انجمن کتابخانه های عمومی ترکیبی از افراد حقوقی و حقیقی است که در سطح استان استاندار و در شهرستان ها فرمانداران و بخشداران ریاست آن را بر عهده دارند.

 او گفت: بر اساس قانون نهاد کتابخانه های عمومی جلسات انجمن باید هر دو ماه یک بار با حضور اکثریت اعضا تشکیل شود و در آن به مسائل و مشکلات پیش روی کتابخانه های عمومی به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در رابطه با وظایف انجمن کتابخانه های عمومی گفت: مطالعه، بررسی و تدوین برنامه و بودجه سالانه جاری و عمرانی کتابخانه های زیرپوشش و ارائه آن به انجمن استان و همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های دولتی در زمینه ساخت، تجهیز، تکمیل و بازسازی کتابخانه ها بخشی از این وظایف است.

او جذب، نگهداری و انجام سایر امور اداری مربوط به نیروی انسانی شاغل در کتابخانه ها، تشویق به اهدای زمین، کتاب و سایر کمک های نقدی و غیر نقدی با افتتاح حساب ویژه در یک بانک دولتی را بخش دیگری از وظایف انجمن کتابخانه های عمومی عنوان کرد.

عبدالملکی اظهار کرد: تهیه و نگهداری دفاتر قانونی و انجام امور دریافت و پرداخت و امور مالی و واریز کمک های نقدی و تقویم و نگهداری کمک های نقدی و تهیه و ارسال گزارش عملکرد و ارسال آن به انجمن بالادست از وظایف دیگر انجمن است.

عبدالملکی در پایان گفت: اعضای انجمن در شهرهای استان باید نسبت به برگزار منظم جلسات به منظور ارتقای وضعیت کتابخانه های عمومی حساس باشند زیرا این امر به ارتقای سرانه مطالعه و توسعه فرهنگی منجر می شود.

گفتنی است در حال حاضر 78 باب کتابخانه های عمومی نهادی و مشارکتی با 48 هزار عضو فعال در استان کردستان وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز