معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان :

از راه اندازی داروخانه خاص هلال احمردر استان استقبال می کنیم

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۱۱:۵۳:۱۰
کد خبر: ۷۹۵۲۸۸
از راه اندازی داروخانه خاص هلال احمردر استان  استقبال می کنیم
رضا سپهوندگفت: از راه اندازی داروخانه خاص هلال احمر استقبال می کنیم و مشکلی برای صدور مجوز آن وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛سپهوند امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از زمان شروع طرح تحول نظام سلامت تا پایان شش ماه اول سالجاری اعتباری بالغ بر پنجاه و هفت میلیارد ریال در قالب یارانه دارو به بیماران خاص به ویژه بیماران شیمی درمانی اختصاص داده شده است.

او افزود: این اعتبار در 23456 با مراجعه در طی این مدت برای بیماران در نظر گرفته شده است.

سپهوند تصریح کرد: در شرایطی که بار تأمین هزینه ی داروهای خاص آن فقط بر دوش دانشگاه علوم پزشکی لرستان است، آمادگی کامل داریم جهت تأسیس داروخانه ی ویژه ی این داروها توسط سازمان هلال احمر همکاری های لازم را انجام دهیم.

او بیان کرد: بدون تردید حضور سازمان هلال احمر در این عرصه کمک شایانی به تأمین داروهای خاص در استان خواهد کرد.

سپهوند  تصریح کرد: توزیع داروی بیماران خاص تنها توسط داروخانه و بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود و راه اندازی داروخانه خاص هلال احمر می تواند دسترسی بیماران را به دارو آسان تر کند.

او با اشاره به مباحث عنوان شده توسط مدیر عامل سازمان هلال احمر استان در خصوص عدم موافقت دانشگاه علوم پزشکی لرستان جهت صدور مجوز داروخانه ی هلال احمر، گفت: سازمان غذا و داروی استان در تاریخ ششم مرداد ماه سالجاری طی نامه ای آمادگی صدور مجوز داروخانه ی خاص را به سازمان هلال احمر اعلام کرد که تا به حال جوابی را از سوی مدیر عامل این سازمان مبنی بر اعلام آمادگی دریافت نکرده است.

رئیس سازمان غذا و داروی لرستان خاطر نشان کرد: خواسته ی مدیر عامل سازمان هلال احمر از دانشگاه علوم پزشکی صدور مجوز یک داروخانه ی معمولی است.

سپهوند افزود: با این وجود باید عنوان کنم در شرایط کنونی مردم برای تأمین داروهای معمول مشکل خاصی ندارند و سازمان های بیمه گر داروهای معمول را مورد پوشش قرار می دهند.

او ادامه داد : علاوه بر این با تعداد داروخانه های فعال در استان راه اندازی یک داروخانه ی معمولی توسط سازمان هلال احمر یک اولویت و نیاز محسوب نمی شود.

به گفته سپهوند بیماری های خاص شامل بیماری هایی مانند سرطان، ام.اس، پیوند اعضا، هموفیلی، تالاسمی و... می باشد که داروخانه ی خاص داروهای ویژه ی این بیماران را تأمین می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز