مسئول واحد تجسمی و نمایش حوزه هنری لرستان:

لرستان جز۳ استان برتر در بحث نمایش است/راه یابی دو نمایش از لرستان به جشنواره بین المللی تئاتر فجر

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۱۲:۳۳:۱۰
کد خبر: ۷۹۵۳۲۵
لرستان جز۳ استان برتر در بحث نمایش است/راه یابی دو نمایش از لرستان  به جشنواره بین المللی تئاتر فجر
مینا سپهوند گفت: هنرمندان حوزه هنری لرستان بازهم در سطح کشور درخشیدند و این بار دو اثر از لرستان به بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای «ایران دو» جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛سپهوند در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه 2  نمایش از استان لرستان به بخش مسابقه تئاتر صحنه ای «ایران دو» جشنواره فجر راه یافت، اظهارکرد: نمایش« بازگشت» به نویسندگی امین ابراهیمی و کارگردانی احسان ملکی و نمایش «نطفه دربند» به نویسندگی و کارگردانی کاوه نورمحمدی،2 نمایش از استان لرستان هستند که به بخش مسابقه تئاتر صحنه ای «ایران دو» جشنواره فجر راه یافتند.

او با بیان اینکه نمایش « بازگشت» ژانر دفاع مقدسی دارد و به مسائل خانوادگی پیرامون دفاع مقدس می پردازد، افزود: احسان ملکی کارگردان نمایش « بازگشت» یکی از موفق ترین هنرمندهای تئاتر لرستان است که نزدیک به  10 سال با حوزه هنری همکاری می کند و در جشنواره های فجر ،بین المللی و...اجراهای فاخری داشتند. 

مسئول واحد تجسمی و نمایش حوزه هنری لرستان ،تصریح کرد: کاوه نور محمدی کارگردان و نویسنده نمایش «نطفه دربند» تحصیلکرده رشته نمایش و 13 سال است که با حوزه هنری همکاری می کند و از هنرمندان پانتومیم و ایما و آموزش دیده حوزه‌ هنری است. 

سپهوند بیان  کرد: نمایش «نطفه دربند» ژانر دفاع مقدسی دارد و به موضوع صلح جهانی و مسئله داعش و اتفاقاتی که داعش در این چندسال گذشته در سوریه به بار آورده و کارهای که داعش با زنان و کودکان انجام می داده، می پردازد. این نمایش در شهریورماه به مناسبت هفته دفاع مقدس در تالار ماه حوزه هنری لرستان اجرا و به روی صحنه رفت. 

او با بیان اینکه 2 کار واحد نمایش حوزه هنری لرستان در بخش بین الملل و بخش اساتید انتخاب و با آثار دیگر در جشنواره فجر به رقابت می پردازند،خاطر نشان کرد:به جامعه هنری و تئاتر لرستان تبریک می گوییم و از مدیرکل حوزه هنری لرستان تشکر می کنم که در این مدت حمایت های فراوانی از هنرمندها ، مخصوصا هنرمندان نمایش داشتند و قطعا با حمایت مسئولین در استان ها می شود به موفقیت های بزرگ دست پیدا کرد. 

سپهوند یادآورشد: واحد نمایش حوزه  هنری بیش از 12 سال است که موفقیت های چشمگیری داشته و نیز لرستان، جز3 استان برتر در بحث نمایش است و در حوزه هنری همیشه آثار فاخری تولید کرده ایم که مورد توجه داور و تماشاگر قرارگرفته و هنوز هم می شود کار فاخر تولید کرد و مضامینی اخلاقی ، مذهبی و اجتماعی را درآن گنجاند و با بسیاری از محدودیت ها کار تئاتر کرد و موفق شد. 

مسئول واحد تجسمی و نمایش حوزه هنری لرستان با اشاره به محدودیت های مالی و تجهیزاتی در بحث نمایش ،تاکید کرد: بسیاری از استان های که امکانات ویژه ای دارند از کلان شهرهای ایران هستند و در جشنواره بین المللی فجر جایشان خالی است ولی استان لرستان توانسته جایگاه خودش را به دست بیاورد چرا که با محدودیت ها هم می شود به موفقیت های بزرگ دست پیداکرد و راهیابی این 2 نمایش از استان لرستان باعث افتخار تئاتر استان و تئاترحوزه هنری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز