استاندار کرمانشاه:

مردم رای نداده‌اند که شورا فرصت‌سوزی کند

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۱۴:۵۱:۵۷
کد خبر: ۷۹۵۴۱۵
مردم رای نداده‌اند که شورا فرصت‌سوزی کند
هزینه انحلال شورا به مراتب بیشتر بودچون شورای شهر پارلمان محلی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: رای مردم به اعضای شورا برای کار و عمران است، نه مسائل سیاسی، و شورائیان باید دست از فرصت سوزی برداشته و به دنبال تحقق مطالبات مردم باشد.

او افزود:  شورای شهر پارلمان محلی است، و بر اساس قانون بخشی از اختیارات دولت به مردم واگذار شده که نمونه آن شوراهای شهر هستند که به عنوان نمایندگان مردم عهده دار بخشی از وظایف دولت هستند.

استاندار کرمانشاه گفت: مردم عملکرد نمایندگان خود در این پارلمان را رصد کرده و هر چهار سال متناسب با نوع عملکرد آنان افراد را انتخاب می‌کنند.

بازوند ادامه داد: مردم از نمایندگان خود در شورا کار و خدمت می خواهند، و مردم رای نمی‌دهند که نمایندگان آنان فرصت‌سوزی کنند و رای مردم به اعضای شورا، رای برای آبادانی و عمرانی است.

او افزود: نمی‌خواهم بگویم مردم مطلقا انتخاب سیاسی در انتخاب اعضای شورا ندارند، اما بیش از 90 درصد رای آنان به جای اینکه سیاسی باشد، به افرادی است که از آنها انتظار کار و تلاش دارند.

استاندار کرمانشاه گفت: شورا باید عینک سیاسی را بردارد و بداند رای مردم به آنان برای کار و عمران است، نه مسائل سیاسی و باید به طور جد دست از فرصت‌سوزی برداشته و به دنبال تحقق مطالبه مردم باشد.

بازوند تاکید کرد: دولت هم باید به جایگاه شورا اهمیت دهد و جایگاه آن را تقویت کند، و گرنه نباید انتظار داشته باشد شورا به وظایف خود به خوبی عمل کند. در همین راستا تمام ادارات مکلف هستند از جایگاه شورای شهر دفاع کنند.

او  به انتقادات صورت گرفته در خصوص چرایی عدم انحلال شورای شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: برخی به من گلایه می‌کنند که چرا شورا را منحل نکردم، اولاً این کار دست بنده نیست و هیأت حل اختلافی وجود دارد و قاضی رای صادر می‌کند و بعد این پرونده به تهران می‌رود و باز قاضی دیگری رای می‌دهد.

استاندار کرمانشاه گفت: از طرفی بنده اعتقادی به انحلال شورا نداشتم و معقتدم به جای پاک کردن صورت مسئله باید مسئله را حل کرد. البته این به این معنی نیست که اگر شورا خلافی کند از کنار آن بگذریم، همان طور که از عدم انحلال شورا دفاع می‌کنم، اگر تخلف آنان ثابت شود به شدت با آن برخورد می‌کنم و راحت از آن نمی‌گذریم.

بازوند ادامه داد: از طرف دیگر انحلال شورا یعنی بی‌احترامی به رای مردم و من بعد از انحلال باید جواب مردم را چه بدهم و در این شرایط فعلی کشور این کار به صلاح نیست و چرا باید هزینه اجتماعی برای کشور درست کنم.

او افزود: هزینه انحلال شورا در شرایط فعلی به مراتب بیشتر بود و اعتقاد من بر رفع مشکل است نه انحلال و حال که شهردار جدید با حکم وزیر کشور مورد تأیید قرار گرفته، همه باید در کنار شهردار جدید و شورای شهر باشیم و همه با هم شهر را بسازیم.

استاندار کرمانشاه به مشکلات بسیار شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در مدتی که استاندار کرمانشاه بوده‌ام شاهدم که این شهر با چه مشکلاتی مواجه است و حتی تصفیه خانه فاضلاب مناسب ندارد و رودخانه‌هایی مانند قره‌سو و آبشوران که می‌توانستند فرصتی برای این شهر باشند به تهدیدی برای سلامت شهروندان تبدیل شده‌اند.

بازوند ادامه داد: مردم از شورای شهر و شهرداری، یک شهر خوب می‌خواهند و وضعیت فعلی شهر در شأن آنان نیست و همه باید در کنار هم شهر را بسازیم.

او به رزومه قوی سعید طلوعی شهردار جدید کرمانشاه اشاره کرد و افزود: آقای طلوعی تجارب خوبی در سمت شهردار دارند و باید از این ظرفیت استفاده شود. البته قطعاً شهردار به تنهایی نمی‌تواند شهر را مدیریت کرده و کارها را به پیش ببرد و همه ما مسئولین دولتی باید در کنار شورای شهر و شهردار باشیم.

استاندار کرمانشاه به برخی کارشکنی های شورای شهر در مسیر اجرای پروژه قطار شهری اشاره کرد و با انتقاد تند از اعضای این شورا در این زمینه گفت: تمام تلاشمان را به کار گرفتیم که 280 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه بگیریم و همه کارها که انجام شد، شورای شهر مصوبه کرد که این پروژه چون توجیه اقتصادی ندارد این اعتبار را نمی‌خواهیم!

بازوند ادامه داد: دوستان شورا باید بدانند اکنون وقت این صحبت‌ها نیست و این صحبت‌ها را باید 10سال پیش مطرح می‌کردند، نه الان که بیشتر کارهای پروژه انجام شده و راه بازگشتی نیست.

او افزود: به لحاظ کارشناسی راجع به پروژه صحبت نمی‌کنم چون الان وقت این حرف‌ها نیست و وقتی پروژه به این مرحله از کار رسیده باید تمام شود. شورای شهر هم به ما کمک می‌کند که مصوبه شان را اصلاح کنیم و اعتبار را بگیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز