استاندار مرکزی:

عزم دولت تدبیر و امید رفع مشکلات واحدهای صنعتی است

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۰۹:۴۶:۵۳
کد خبر: ۷۹۵۵۶۸
عزم دولت تدبیر و امید رفع مشکلات واحدهای صنعتی است
استاندار مرکزی گفت: قطعه سازان فعال در شهرستان های ساوه و زرندیه با وجود سابقه و کیفیت تولید، اکنون با مشکل بزرگی در خصوص حجم بالای مطالبات انباشته از خودروسازان مواجه هستند.

به گزارش برنا از اراک ،  «سید علی آقازاده» در نشستی با هدف بررسی مشکلات حوزه های کارگری و صنایع در خانه کارگر ساوه افزود: میزان بدهکاری ایران خودرو و سایپا به قطعه سازان استان مرکزی ،افزون بر 6 هزار میلیارد ریال است.

وی گفت: همه اهتمام و عزم دولت تدبیر و امید بر رفع مشکلات واحدهای صنعتی و بخش های کارگری و اقتصادی کشور مبتنی است و پیگیری موضوع مطالبات وصول نشده قطعه سازان نیز در دستور کار مدیریت ارشد استان مرکزی قرار دارد.

آقازاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت خودرو که در آینده نزدیک در تهران برگزار خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که در این نمایشگاه با رایزنی هایی که با پیگیری نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مسئولان سایپا و ایران خودرو انجام خواهد شد، دست کم نیمی از این مطالبات وصول و به حساب قطعه سازان استان مرکزی واریز شود.

وی افزود: با همراهی وزیر صنعت و مجلس شورای اسلامی مطالبه حق قطعه سازان از شرکت های خودروساز دنبال می شود چرا که این وصولی ضمن کمک به کاهش مشکل نقدینگی، از ایجاد شرایط بحرانی در واحدهای تولید قطعه جلوگیری می کند.

استاندار مرکزی همچنین از مساعدت وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تامین نقدینگی لازم برای تهیه ارز و مواد اولیه قطعه سازان خبر داد.

 

نظر شما