مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)کرمانشاه گفت:

تاکنون ۲۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۱۷:۰۸:۰۴
کد خبر: ۷۹۵۷۵۹
تاکنون ۲۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید
خدمات کمیته امداد در همه نقاط کشور حتی مناطق دور افتاده انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین خدرویسی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)کرمانشاه از خدمات این نهاد در کشور و استان کرمانشاه خبرداد و گفت: حتی در دورترین نقاط خدمات رسانی به افراد تحت پوشش انجام می‌شود.

photo_2-57

او در نشست خبری با موضوع دستاورد ۴۰ سالگی کمیته امداد افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها به عنوان پناهگاه برای همه ملت‌های مظلوم دنیا نقش آفرینی می‌کند و حتی خدمات جمهوری اسلامی در مناطق دور افتاده و کمتر توسعه یافته بر کسی پوشیده نیست به گونه‌ای که در حال حاضر دورترین روستاها از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)کرمانشاه گفت: کمیته امداد در راستای اجرای سیاست‌های کلان راهبردی ستاد چهل سالگی انقلاب به عنوان دبیر کارگروه روستایی و محرومیت‌زدایی معرفی شده است.

خدرویسی از خدمات ۴۰ ساله کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان کرمانشاه گفت: طی این مدت ۷۸هزار خانوار بالغ بر ۳۰۰ هزار تن در استان کرمانشاه تحت پوشش این نهاد قرار گرفته‌اند.

او ارزش ریالی کمک‌ها و خدمات طی  ۴۰ سال را ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۶۰۰ میلیارد تومان آن در قالب وام بوده که به مدد جویان تحت حمایت اهدا شده است و طی این مدت  ۴۵هزار تن دانش‌آموز و ۱۱ هزار تن دانشجو تحت حمایت قرار گرفته‌اند.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)کرمانشاه گفت: در بخش عمران و ساختمان طی این ۴۰ سال ۵۸هزار مورد خدمات ارائه شده که مبلغ کل پرداختی ۶۰میلیارد تومان بوده است و خدمات بهداشتی، درمانی و امور بیمه ۵۷ هزار مورد با هزینه ۱۵۰میلیارد تومان صورت گرفته است.

خدرویسی ادامه داد: تعداد ایتام تحت پوشش در این مدت را ۱۰هزار تن می‌باشد که مبلغ پرداختی توسط حامیان از سال ۷۸ تا ۹۶ حدود ۸۵میلیارد تومان بوده ودر مدت ۴۰سال ۱۵۰هزار مورد وام قرض‌الحسنه پرداخت شده که مبلغ پرداختی ۸۲ میلیارد تومان است.

او افزود: در حال حاضر حدود ۷۸ هزار و ۱۹۵ خانوار در سطح شهرها و روستاهای استان کرمانشاه تحت پوشش کمیته امداد می‌باشند.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)کرمانشاه گفت: به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه در ماه بیش از ۲۰ میلیارد تومان مستمری ماهیانه پرداخت می‌شود که این میزان غیر از هزینه‌های بهداشت، درمان، آموزش و کمک مسکن ۳۵ میلیارد تومانی است که ماهیانه بابت مستمری هزینه می‌شود، این در حالیست که مجموع درآمدهای ما در سطح استان کرمانشاه از محل صدقات، نذورات، ذکات و کمک‌های مردمی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان است.

خدرویسی به زلزله پارسال استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در جریان زلزله پارسال ۱۰ هزار واحد مسکونی خسارت دید که از این تعداد ۵۴۰۰ واحد شهری و روستایی تخریبی بوده که از این تعداد تا کنون ۲۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با حضور رئیس کمیته امداد به بهره‌برداری رسیده است.

او افزود:حال ساخت حدود ۴۵۰واحد در روستاهای اطراف با همکاری سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص)برای مددجویان این کمیته هستیم.

.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز