معاون دادگستری اردبیل؛

۸۰ درصد سارقان و زندانیان را معتادان تشکیل می‌دهند

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۱۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۹۵۹۵۷
۸۰ درصد سارقان و زندانیان را معتادان تشکیل می‌دهند
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: بیش از ۸۰ درصد سارقان و زندانیان را معتادان تشکیل می‌دهند.

به گزارش برنا،یوسف خدادادی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در همایش پبشگیری از اعتیاد در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: اعتیاد منشاء بیشترآسیب‌های اجتماعی است و بیش از ۸۰ درصد سارقین و بیشتر زندانیان را معتادین به مواد مخدر تشکیل می‌دهند.
وی افزود: داشتن دوستان ناباب، افسردگی ها، نداشتن آگاهی بین نوجوانان و جوانان و فشار‌های روحی روانی و تبلیغات غلط شبکه‌های ماهواره‌ای از عوامل به دام اعتیاد افتادن نوجوانان و جوانان است و لازم است آگاهی‌های لازم در زمینه غول بزرگ اعتیاد به خانواده‌ها و افراد جامعه داده شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: اعتیاد در افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله طلاق نقش بسیارمهمی دارد به طوری که وقتی سرپرست خانواده‌ای دچار اعتیاد می‌شود بنیان آن خانواده از هم می‌پاشد.
خدادادی اظهار کرد: امروز اعتیاد باعث از هم گسستن کانون گرم بسیاری از خانواده‌ها شده و باید تلاش کرد جوانان و نوجوانان دچار این بلای خانمانسوز نشوند. 
وی با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، بیان کرد: پیشگیری فرهنگ و درمان علم است بنابراین فرهنگ پیشگیری بالاتر از علم درمان است.
خدادادی گفت: فقط با برخورد پلیسی نمی‌توان بر این ناهنجاری اجتماعی غلبه کرد بلکه باید همه افراد جامعه و دستگاه‌های اجرایی با احساس مسئولیت برای گفتمان سازی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نهایت تلاش را بکنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز