استاندار کرمانشاه:

کانکس‌ها باید از سطح شهر جمع‌آوری شوند

۱۳۹۷/۱۰/۱۴ - ۱۵:۳۷:۲۰
کد خبر: ۷۹۵۹۶۹
کانکس‌ها باید از سطح شهر جمع‌آوری شوند
هرچند مردم مناطق زلزله‌زده تمایلی به تحویل کانکس‌ها ندارند اما تعداد سه‌هزار و ۹۱۱ کانکس از سطح شهر باید جمع‌آوری شوند، و بنیاد مسکن باید مدیریت کند و هفتگی تعدادی کانکس را جمع‌آوری کند و آمار را ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛نشست ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده با حضور استاندار و مسئولان ذی‌ربط در استانداری کرمانشاه تشکیل شد.

26

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: کانکس‌ها باید از سطح شهر جمع‌آوری شوند، هرچند که مردم مناطق زلزله‌زده تمایلی به تحویل کانکس‌ها ندارند.

  او مورد وضعیت کانکس‌های موجود در سرپل‌ذهاب اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کانکس‌ها جمع‌آوری نشده دور از انتظار نیست چرا که تعدادی از آنها مربوط به مستاجران است که مالکان از آنان طلب اجاره بیشتر دارند و این تعداد ترجیح می‌دهند در کانکس زندگی کنند و از آب و برق و گاز رایگان هم استفاده کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: من از همان ابتدا  هشدار دادم که روزی می‌رسد شهری پر از کانکس داشته باشیم و الان با این مشکل روبه‌رو شده‌ایم.

بازوند ادامه داد: بنیاد مسکن متولی اسکان موقت بوده و بابت این موضوع اعتبار دریافت کرده لذا باید مدیریت کند.

او افزود: مالکان تعمیری که خانه‌هایشان را تعمیر کردند هنوز از کانکس استفاده می‌کنند که هر وقت پس لرزه‌ای رخ داد به آنجا پناه ببرند و این کار را برای ما سخت کرده است.

استاندار کرمانشاه گفت: بر این اساس در حال حاضر با این وضعیت ما نمی‌توانیم تحکم کنیم که حتماً کانکس‌ها را جمع کنند.

بازوند ادامه داد: تعداد سه‌هزار و ۹۱۱ کانکس از سطح شهر باید جمع‌آوری شوند، و بنیاد مسکن باید مدیریت کند و هفتگی تعدادی کانکس را جمع‌آوری کند و آمار را ارائه دهد.

او افزود: حالا از قوه قهریه نمی‌توانیم در این کار استفاده کنیم اما می‌توانیم با قرار دادن مشوق‌هایی خانواده‌های را نسبت به جمع‌آوری کانکس‌های اضافی تشویق کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: دوهزار و ۵۳۱ خانه آماده باشد و هنوز همین تعداد کانکس هم در شهر باشد ظلم به شهر است.

بازوند ادامه داد: البته در حال حاضر به دلیل سرمای هوا برای جمع‌آوری کانکس‌ها می‌توانیم مهلت بدهیم و پس از آن عنوان کنیم که آب، برق و گاز را قطع می‌کنیم و اگر سرپیچی کردند برای جمع‌آوری از قوه قضاییه حکم می‌گیریم.

او افزود: مستاجران تعمیری هم به دنبال فرصت‌سازی و روزنه امیدی هستند که صاحب‌خانه و زمین شوند به همین دلیل ترجیح می‌دهند در کانکس و چادر زندگی کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه پایان سال ۹۸ برای اتمام بازسازی پیش‌بینی شده و باید به مرور نسبت به جمع‌آوری کانکس‌ها اقدام کنیم تا در پایان با مشکل مواجه نشویم.

بازوند ادامه داد: تاکنون ۶۸ هزار واحد تعمیراتی به بانک‌ها معرفی شده‌اند، و از این تعداد نزدیک به ۵۰۰۰ تن هنوز مراجعه نکرده‌اند و این بدان معناست که خانه‌هایشان نیاز به تعمیر آنچنانی ندارد.

او افزود: شاید از روز اول کارشناسان بنیاد مسکن افراط کردند و تعداد زیادی از خانه‌ها را جزء تخریبی‌ها نوشتند در حالی که فقط تعمیر نیاز داشتند.

استاندار کرمانشاه گفت: مدیران اداراتی که در مناطق زلزله‌زده هنوز در کانکس هستند این مدیران باید نسبت به ساخت ادارات هرچه زودتر اقدام کنند و در تحویل کانکس‌ها پیش قدم باشند.

بازوند به برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی نسبت به کم‌کاری در ساخت و سازها در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و افزود: مدیران باید بتوانند در فضای مجازی افکار عمومی را مدیریت کنند و پیشرفت‌های ساخت و ساز را اطلاع‌رسانی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز