معاون دادستان اراک؛

قاچاق سوخت در استان مرکزی وجود دارد

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۷:۴۲:۰۷
کد خبر: ۷۹۶۴۷۴
قاچاق سوخت در استان مرکزی وجود دارد
معاون دادستان اراک در حوزه جرائم مواد مخدر و قاچاق گفت: کشف محموله‌های قاچاق سوخت در استان مرکزی دشوار است.

به گزارش برنا از اراک ، خیرمندی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش سرقت‌های خرد و اینکه این افزایش می‌تواند به جهت مشکلات اقتصادی باشد، گفت: در این راستا مباحث پیشگیرانه باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه به دلیل عدم توجه مردم به بحث ایمنی و امنیت، سرقت‌های خرد صورت می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه سرقت‌های خشن در استان مرکزی کمتر است، در حوزه مواد مخدر گفت: استان در بحث شناسایی و برخورد با باندهای توزیع‌کننده مواد مخدر خوب عمل کرده است، همچنین موارد ضرب و جرح معتادان در استان مرکزی بسیار کم است اما به سبب اهمیت موضوع، نظارت‌ها با جدیت اعمال می‌شود. 

سرپرست مجتمع انقلاب اراک در بحث قاچاق بیان کرد: استان مرکزی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، استانی عبوری محسوب می‌شود و در همین راستا محموله‌های قاچاق کشف و نظارت بالایی در گلوگاه دلیجان، توره، ساوه و اراک اعمال می‌شود. 

وی با اشاره به قاچاق دام زنده تاکید کرد: این موضوع در حال حاضر کاهش یافته است اما برای تردد و حمل و نقل دام زنده و گوسفند حتما باید پروانه از دامپزشکی دریافت شود در غیر این صورت محموله قاچاق محسوب می شود، اگر ظرف 72 ساعت مدارک لازم ارائه شود دام رهاسازی می‌شود و در صورت عدم ارائه دام برای کشتار ارسال می‌شود. 

وی در حوزه تنظیم بازار به موضوع دلالی و اخلال در نظام اقتصادی اشاره کرد و گفت: عرضه گوشت منجمد تنها برای مصرف خانگی صورت گرفت اما طی اخباری مبنی بر سوءاستفاده رستوران‌ها، نظارت بر گوشت مصرفی رستوران‌ها نیز انجام گرفت که برخی از رستوران‌ها از گوشت منجمد و بعضا فاسد استفاده می‌کردند که مورد رسیدگی قرار گرفت. 

خیرمندی با اشاره به قاچاق سوخت در کشور با تاکید بر اینکه سوخت دارای مبدا و مقصد است، افزود: شهرستان شازند به عنوان فرستنده سوخت محسوب می‌شود و رهگیری قاچاق در استان تاحدودی دشوار است. براساس رصد و نظارت‌های صورت گرفته برخی از کامیون‌داران دارای مخزن زاپاس هستند که ملزم به حذف این مخزن شدند. 

معاون دادستان اراک اضافه کرد: اینکه گفته شود قاچاق سوخت در استان مرکزی وجود ندارد درست نیست اما کشف آن با دشواری انجام می‌گیرد. چنانکه یک محموله توسط آگاهی کشف و به تعزیرات ارجاع شد.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز