استاندار خواستار شد:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی چهارمحال و بختیاری هدفمند شود

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۹:۵۶:۳۰
کد خبر: ۷۹۶۵۷۵
پرداخت تسهیلات اشتغالزایی چهارمحال و بختیاری هدفمند شود
استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر پرداخت هدفمند و هدایت شده تسهیلات اشتغالزایی گفت : برای جلوگیری از انحراف در استفاده از تسهیلات اشتغالزایی باید این پرداخت ها هدایت شده باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اقبال عباسی در کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری با سهمیه 3 هزار و 140 میلیارد ریالی در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری رتبه نخست کشور را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری عملکرد خود را به موقع اطلاع رسانی کنند تا مانع از سوءاستفاده عده ای در فضای مجازی در این خصوص شوند.

وی یادآور شد : مدیران دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در برابر اخبار منفی و اشتباه فضای مجازی سکوت نکنند و برای پاسخگویی شفاف در این زمینه برای تقویت روابط عمومی ها اقدام لازم را انجام دهند و اطلاع رسانی به موقع در کوتاهترین و سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نرخ بیکاری استان در پاییز امسال 17 درصد اعلام شده که نسبت به پائیز سال گذشته 4.2 درصد کاهش داشته است.

طهمورث الیاسی بختیاری تاکید کرد: این نرخ در مدت مشابه سال قبل 21.2 درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت : سهمیه استان از محل تسهیلات مشاغل خانگی 175 میلیارد ریال است.

حفیظ الله فاضلی تصریح کرد: از این مبلغ تاکنون 162 میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات به 350 رشته مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا تاکنون 6 هزار و 36 طرح با نیاز اعتباری 8 هزار و 821 میلیارد ریال به بانک های عامل چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

فاضلی تاکید کرد: از این تعداد 2 هزار و 73 طرح با تسهیلات مورد نیاز 3 هزار و 50 میلیارد ریال بررسی و 2 هزار و 385 طرح با 2 هزار و 332 میلیارد ریال مصوب شده است.

وی افزود: از این مجموع تاکنون 2 هزار و 32 سطرح با نیاز اعتباری یکهزار و 897 میلیارد ریال به مرحله عقد قرارداد رسید و یکهزارو 712 میلیارد ریال برای یکهزار و 920 طرح پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از این میزان یکهزار و 578 طرح با نیاز تسهیلاتی 3 هزار و 131 میلیارد ریال از سوی بانک های استان برگشت داده شد.

فاضلی یادآور شد: تسهیلات مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری از سوی بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

از مجموع 175 میلیارد ریال سهمیه چهارمحال و بختیاری از محل تسهیلات مشاغل خانگی تاکنون 162 میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات به 350 رشته به استان ابلاغ شده است.

نظر شما