استاندار اردبیل:

۵۰ میلیارد ریال صرف احداث نمازخانه مدارس استان می شود

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۱۰:۰۳:۰۵
کد خبر: ۷۹۶۵۸۴
۵۰ میلیارد ریال صرف احداث نمازخانه مدارس استان می شود
استاندار اردبیل گفت: 50 میلیارد ریال برای ساخت نمازخانه های مدارس استان تخصیص یافته و این مبلغ بزودی ابلاغ می شود تا در زمینه ایجاد نمازخانه در واحدهای آموزشی هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اکبر بهنامجو شامگاه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: اداره کل نوسازی مدارس استان امسال با جهش چشمگیر در تخصیص اعتبارات ، گام های موثری را در مدرسه سازی و گسترش فضاهای آموزشی در مناطق مختلف برداشته است.

وی مدارس و فضاهای آموزشی مناسب را به عنوان اصلی ترین نیاز حوزه آموزشی و پرورشی دانست و اظهار داشت: اطلاع رسانی مناسب و دقیق و رسانه ای شدن پیشرفت ها و اقدامات مفید انجام شده در این حوزه باعث ایجاد شادابی ، نشاط ، امیدواری و تحرک مطلوب در جامعه می شود.

استاندار اردبیل به تلاش های خیران مدرسه ساز این استان نیز اشاره کرد و گفت: ساخت 384 باب مدرسه و فضای آموزشی از سوی آنها در نقاط مختلف بویژه مناطق کم برخوردار قابل تقدیراست.

بهنامجو با اشاره به ضرورت تامین سامانه گرمایشی ایمن و استاندارد مدارس افزود: آمار مدارس اعم از دولتی و غیردولتی که درآنها از بخاری استفاده می شود و تاکنون به سامانه حرارت مرکزی مجهز نشده اند جمع آوری می شود تا در اسرع وقت با تامین اعتبار مورد نیاز بطور جدی نسبت به ایمن سازی آنها اقدام گردد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این نشست گفت: میزان اعتبارات ملی این اداره کل 166 میلیارد ریال بود که امسال این میزان به 400 میلیارد ریال افزایش یافت.

دولت لطفی افزود: امسال ساخت 27 مدرسه پیشنهادی در شهرستان گرمی و منطقه انگوت با برآورد یک هزار و 20 میلیارد ریال هزینه آغاز شده که 50 درصد این مبلغ از محل اعتبارات منابع ملی نوسازی مدارس و مابقی از سوی بنیاد علوی تامین شده است.

وی اظهار داشت: بیشتر پروژه های مدرسه سازی و نوسازی و تجهیز مدارس در نقاط مختلف استان اردبیل شروع شده و برای ساخت 45 نمازخانه نیز ردیف اعتباری ملی دریافت شده و اعتبار پروژه حیات طیبه نیز به مبلغ 45میلیارد ریال تامین و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

رییس شورای مدارس غیردولتی استان اردبیل هم گفت: برغم همکاری مفیدی که در چند سال اخیر از سوی اداره کل آموزش و پرورش برای رفع مشکلات مدارس غیردولتی استان انجام شده هنوز شاهد برخی کاستی ها و مشکلات در فعالیت مدارس هستیم.

حسن نوعی اقدام افزود: بسیاری از ادارات ، ارگان ها و شرکت های دولتی ، مدارس غیرانتفاعی را از برخورداری کمک ها و تسهیلات قانونی به بهانه اینکه این مدارس غیردولتی هستند، محروم می کنند.

وی اظهار داشت: رایگان بودن کارکرد آب ، برق و گاز مصرفی مدارس غیردولتی به شرط رعایت الگوی مصرف، معافیت از عوارض شهرداری ها و معافیت مالیاتی از جمله مواردی است که بر اساس قانون باید شامل مدارس غیردولتی نیز شود، اما مدیران ادارات و ارگان های ذیربط از تمکین به آن خودداری می کنند.

او با بیان اینکه ایمن نبودن سامانه گرمایشی کلاس ها در برخی مدارس جان دانش آموزان را به خطر می اندازد پیشنهاد داد تا برای برچیدن بخاری ها و ایجاد سامانه گرمایشی مرکزی در آنها مبالغی حداکثر تا سقف یک میلیارد ریال به صورت وام در اختیار مدیران مدارس قرار بگیرد.

20 درصد از مجموع مدارس استان اردبیل را واحدهای آموزشی غیرانتفاعی و یا غیردولتی تشکیل می دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز