مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد:

در ٩ ماهه سال جاری ٩٨ هزار و ٤٦٧ نفر در مازندران موفق به اهدای خون شدند

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۳:۱۹:۳۴
کد خبر: ۷۹۶۹۳۹
در ٩ ماهه سال جاری ٩٨ هزار و ٤٦٧ نفر در مازندران موفق به اهدای خون شدند
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: در ٩ ماهه سال جاری ٩٨ هزار و ٤٦٧ نفر در مازندران موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ اسماعیل پوریانی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار کرد: در ٩ ماهه سال جاری ١٢٦ هزار و ٣٣٣نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ٩٨هزار و ٤٦٧ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی بیان کرد: با توجه به مجموع خون‌گیری، ٦٨هزار و ٧٩١ اهداکننده مستمر و ٢٧هزار و ٣٣ نفر (٢٧٠٣٣) اهداکننده با سابقه و همچنین  ٢هزار و٦٤٣ نفر اهداکننده بار اولی بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران در ادامه به اهدای خون بانوان اشاره و خاطرنشان کرد: این تعداد ٢هزار و ٧١٠ نفر بوده است که انتظار می‌رود با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند مشارکت بیشتری در کار خیرخواهانه اهدای خون داشته باشند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: طی این ٩ماه سال جاری ١٣٧ هزار و ٤٠٤ واحد خون و فرآورده‌های خون بین مراکز درمانی و بیمارستان های استان مازندران توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران ضمن تشکر از ایثار اهدای خون یکایک هم استانی های نوعدوست، عنوان کرد: با توجه به کاهش برودت هوا در این فصل سرد، لطفا بیماران و نیازمندان به خون را فراموش نکنید و با حضور مستمر و منظم در مراکز انتقال خون استان در عمل  انسان‌دوستانه اهدای خون مشارکت نمایید.

وی در ادامه خواستار شد: تمام اقشار جامعه اعم از جوانان، ورزشکاران، بانوان و کسانی که علاقمند شرکت در کار خیر هستند با پیوستن به پویش ملی «اهدای خون کار خیر» بیماران نیازمند را یاری و به اهدای خون به عنوان یک کار حسنه و خیرخواهانه نگاه کنند.

پوریانی در پایان گفت: با توجه به اینکه نیاز به خون، همیشگی و عمر فرآورده‌های خون کوتاه است، امر ضروری ست که داوطلبان و اهدا کنندگان به صورت منظم در مراکز اهدای خون استان حاضر و خون اهدا کنند.

خبرنگار: فرزانه حسنی

نظر شما