دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه:

عراق رتبه اول صادرات ایران را به خود اختصاص داده است

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۲:۵۶:۲۹
کد خبر: ۷۹۷۰۸۷
عراق رتبه اول صادرات ایران را به خود اختصاص داده است
دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه با بیان اینکه میلیارد دلار صادرات به عراق انجام شده است، گفت: کشور عراق رتبه اول صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ حسن دانایی فر در سی و یکمین نشست گفت و گو دولت و بخش خصوصی کردستان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه عراق و سوریه در آستانه ورود به بازسازی هستند، گفت: هیچ محدودیتی برای فعالیت شرکت‌ های فنی و مهندسی در عراق و سوریه نداریم و هم اکنون عراقی ها برای بازسازی کشورشان 300 میلیارد دلار و سوریه ای ها 200 میلیارد دلار نیاز دارند.

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه عنوان کرد: بودجه امسال عراقی‌ها 105میلیارد دلار و حدود 30 درصد آن مربوط به طرح های فنی مهندسی است.

او از همکاری با عراق در بخش های صدور کالا، گردشگری، انرژی و خدمات فنی مهندسی خبر داد و افزود: سال گذشته شش میلیون زائر بین دو کشور تردد کرده اند که 72% گردشگران خارجی ایران زائران عراقی و 75% گردشگران خارجی عراق نیز زائران ایرانی بوده اند.

دانایی فر ارزش صادرات سال گذشته به عراق را 6.4 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: پیش بینی می کنیم صادرات امسال به 8.1 میلیارد دلار برسد. 

او به صدور یک هزار و 200 مگاوات برق از طریق سه خط و همچنین انتقال 24 میلیون متر مکعب گاز از دو خط، به عراق خبر داد و یادآور شد: عراق رتبه اول صادرات ایران را به خود اختصاص داده است. 

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه، بر لزوم ایجاد شرکت هایی برای توسعه گردشگری سلامت تاکید کرد و گفت: دفاتر این شرکت ها باید در اقلیم و با دید جذب گردشگر از بصره و بغداد و سایر استان های عراق ایجاد شود. 

او در ادامه اظهار داشت: در سوریه نیز اراده سیاسی برای فعالیت اقتصادی وجود دارد، کارخانه های زیادی آنجا نیازمند بازسازی و سرمایه گذاری هستند. 

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه متذکر شد: اقتصاد و امنیت هر دو مهم و نباید هیچکدام قربانی دیگری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز