مدیرکل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان:

شناسایی دو هزار و ۴۰۰ مستعد در المپیاد استعداد های برتر/افراد منتخب برای المپیک ۲۰۲۲ جوانان آماده می شوند

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۷:۲۲:۴۴
کد خبر: ۷۹۷۳۲۹
مدیرکل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان گفت: دو هزار و 400 مستعد از نخستین المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور شناسایی شده که افراد منتخب برای المپیک 2022 جوانان در سنگال آماده می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ احمد سعادتمند شامگاه دوشنبه در آیین تجلیل از مدال آوران آولین دوره المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور که در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: بخشی از افتخارات کسب شده در ورزش کردستان مدیون مدیر کل کنونی ورزش و جوانان این استان است زیرا توجه خوبی به ورزشکاران کرده و پیگیر شرایط و وضعیت آنان در اردو ها است.

مدیرکل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه استان های کشور از نظر وزارت ورزش و جوانان به سه دسته الف، ب و ج تقسیم می شوند، عنوان کرد: استان کردستان با نتایجی که در سال های گذشته بدست آورده است، در رتبه نخست استان های دسته ج قرار دارد.

او افزود: استان کردستان از نظر میزان مشارکت در تعداد نفرات شرکت کننده نسبت به استان های پر جمعیت کشور رتبه هشتم را با 504 شرکت کننده کسب کرده است.

سعادتمند گفت: کردستان مردان بزرگی چون آقایان جمیل لطف الله نسبی، جمشید خیرآبادی و بیژن ذوالفقار نسب در خود جای داده و آنها از پتانسیل های این استان محسوب می شوند.

او با بیان اینکه وزارت ورزش توجه ویژه ای به امر استعدادیابی و رده های پایه دارد، افزود: افراد منتخب المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور با برنامه ریزی وزارت ورزش برای المپیک جوانان ۲۰۲۲ سنگال آماده می شوند.

سعادتمند گفت: چهار حلقه حمایتی یعنی وزارت ورزش، فدراسیون ها، هیات ها، مربیان و پایگاه های قهرمانی تا چهار سال آینده ورزشکاران را مورد حمایت قرار می دهند.

مدیرکل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: 460 هزار نفر در کشور از روستا ها شروع و بهترین های استان در قالب ۲۴ هزار نفر در یک المپیک کوچک ۷۷ رشته ای شرکت کردند که ۲ هزار و ۴۰۰ نفر مستعد از میان آنها شناخته شد.

او با بیان اینکه افراد مستعد بسیاری در رده های پایه در صورت توجه به آنها کشف خواهد شد، گفت:  ورزشکاران بسیاری در این المپیاد کشف شدند که تا کنون فدراسیون ها آنها را کشف نکرده و آنها رکورد های ورزشی کشور را شکستند.

سعادتمند اظهار داشت: اعتبارات خوبی برای مستعدین این المپیاد ها در نظر گرفته شده و طی تفاهم نامه هایی با فدراسیون ها پرونده های پزشکی، ورزشی و درسی این بازیکنان جمع آوری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز