مدیر کل هواشناسی استان اردبیل :

سرعت وزش باد در اردبیل افزایش می‌یابد

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۲:۵۲:۵۹
کد خبر: ۷۹۷۵۹۹
سرعت وزش باد  در اردبیل افزایش می‌یابد
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: وزش باد‌های تند تا شدید از فردا چهارشنبه در استان اردبیل افزایش می‌یابد.

به گزارش برنا،علی دولتی مهر، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: بررسی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهند طی امروز سه شنبه ۱۸ دی پدیده غالب در سطح استان بویژه در مناطق مرکزی، وزش باد‌های تند تا شدید با سرعت بین ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر برساعت انتظار می‌رود. 
وی تصریح کرد: از روز چهارشنبه سرعت وزش باد بتدریج افزایش خواهد یافت و اوج شدت باد در حوالی ظهر روز چهارشنبه در شهرستان‌های نیر، سرعین، اردبیل، مشکین شهر و گرمی بین ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر برساعت و گاهی بصورت لحظه‌ای ۱۰۸ کیلومتر برساعت پیش بینی می‌شود.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از حوالی ظهر فردا چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده و در بعدازظهر تا شب، مناطقی از استان اردبیل را فراخواهد گرفت.
دولتی مهر تصریح کرد: این سامانه از لحاظ حجم بارش چندان قابل ملاحظه نبوده، اما بدلیل حرکت سریع و همراهی آن با افت محسوس دما، در مناطق کوهستانی استان بویژه در گردنه صایین، الماس و بودالالو موجب کولاک برف و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی خواهد شد.
وی گفت: از این رو توصیه می‌شود رانندگان محترم نسبت به رعایت احتیاط لازم و تجهیز خودرو‌های خود به وسایل زمستانی اقدام نمایند.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: بارش این سامانه از چهارشنبه شب قطع، اما هوای سرد تا روز جمعه در منطقه ماندگار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز