"قهرمان کوهدشتی کشتی دانشجویان جهان" در گفت وگو با برنا:

وضعیت کشتی کوهدشت آسیب شناسی شود/ کشتی کوهدشت باید به دوران طلایی خود بازگردد / پیشرفت کشتی لرستان درگرو تقویت رده پایه است

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۵:۰۶:۳۷
کد خبر: ۷۹۷۷۱۱
وضعیت کشتی کوهدشت آسیب شناسی شود/ کشتی کوهدشت باید به دوران طلایی خود بازگردد / پیشرفت کشتی لرستان درگرو تقویت رده پایه است
"شهاب نعمت پور" به برنا می گوید: کشتی لرستان از جمله کوهدشت نیازمند یک آسیب شناسی است تا بتواند به دوران طلایی گذشته خود بازگردد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ شهاب نعمت پور متولد 1354 اهل کوهدشت متعلق به نسلی است که به دوران طلایی کشتی  کوهدشت شهره  است ، دورانی که به تعبیر خودش قهرمانان برجسته ایی  در اوزان مختلف  ودر همه رده ها در زیر سقف یک سالن در شهری کوچک تمرین می کردند وبرسکوی افتخارات ملی وجهانی  بالامی رفتند.

نعمت پور که عناوینی مانند قهرمانی دانشجویان جهان در ترکیه 77 ، چهارم دانشجویان جهان در سال 75 ، قهرمانی بزرگسالان کشور در سال 76 ، سه بار  دومی و یک بار  سومی  انتخابی تیم ملی را در کارنامه ورزشی خود دارد  ، معتقد است : پیشرفت کشتی استان در گرو  تقویت رده پایه وقراردادن هم وغم برروی رشد این رده است.

 او با بیان اینکه  باید همه  عناوین وافتخارات کسب شده  از گذشته  را در ویترین قرار دهیم چون به تاریخ پیوسته اند ،می افزاید : باید از صفر شروع کنیم وتمرکز خودرا روی رده پایه در دورشته آزاد وفرنگی قراردهیم تا کشتی استان جایگاه واقعی خودرا به دست آورد.

نعمت پور براین باور است: باتوجه به استعداد های لرستان در ورزش کشتی عمر مسیر قهرمانی یک کشتی گیر نونهال  حدود هفت تا هشت سال است واگر برروی نونهالان کارشود باتوجه به استعداد لرستانی ها واز جمله کوهدشتی ها در ورزش کشتی  این کشتی گیران  نونهال می توانند طی  هفت یا هشت سال  به تیم ملی راه پیدا کنند.

 این قهرمان کوهدشتی کشتی دانشجویان جهان  ادامه می دهد :اگر هزینه هایی مانند  میزبانی ها ،اردوهای بسترسازی  و... برروی رده پایه انجام بگیرد خواهیم توانست  لااقل دو یا سه ملی پوش را تربیت وروانه رقابتهای جهانی والمپیک کنیم.

 نعمت پور بیان می کند: کشتی فرنگی خوزستان  درشهرستان اندیمشک با حضور برادران قلاوند توانست به یک قطب در کشور تبدیل شود ودرحال حاضر همه قهرمانان کشتی اندیمشک در همه رده ها زیر سقف یک سالن  تمرین می کنند چیزی که در گذشته در کوهدشت رخ داده بود یعنی زمانی که اندیمشک جایگاه امروز را در کشتی کشور نداشت ولی می بینیم الان قطب مهمی در کشتی ایران شده است لذا به نظرم می توان این بار از اندیمشک الگوبرداری کرد وبه دوران گذشته  وحتی بهتراز آن نیز دست یافت وجایگاه برتری به دست آورد.

 این مربی کوهدشتی کشتی لرستان با بیان اینکه کشتی کوهدشت در گذشته مانند وضعیت فعلی کشتی اندیمشک بودوپیشکسوتان زیادی از جمله علی صفر نعمتی برای آن زحمت کشیده بودند  ،ادامه می دهد: به یاددارم در کوهدشت درزیر سقف یک سالن کشتی گیران برجسته ایی  مانند شادروان سجاد شهبازی ، کامیاب تیموری ، بهمن شهبازی ، محسن نعمت پور ، طالب نعمت پور، یوسف نعمت پور ، کامران تیموری ، ابراهیم نوری ، روح الله دل انگیز ، وحید بلورانی ، کامبیز نورایی ، سید محمد نادری ، احمد نعمت پور،کیومرث سلگی  ، ابراهیم کرمی و... تمرین می کرده اند وبرسکوی افتخارات بالا می رفته اند.

نعمت پور  با تاکید براینکه باید نگاه ویژه ایی به کشتی کوهدشت  داشت، معتقد است : وضعیت کشتی استان وازجمله کوهدشت باید آسیب شناسی شود ودر این زمینه  می توان ازخرد جمعی  همه اهل فن وپیشکسوتان کشتی استفاده کرد.

 به گفته این فرنگی کار لرستانی از آقای تیموری رییس هیئت کشتی کوهدشت که خود از زحمتکشان وقهرمانان سرشناس کشتی است انتظار می رود یک اتاق فکر در رابطه با بحث آسیب شناسی کشتی کوهدشت تشکیل دهد تا با آسیب شناسی وبررسی عوامل  این آسیب ها کشتی کوهدشت  به دوران طلایی قدیم خود برسد.

 نعمت پور  ادامه می دهد: باید آسیب شناسی شود که چگونه  با وجود مربیان بادانش وباانگیزه ایی مانند محسن نعمت پور، روح الله دل انگیز ، کامبیز نورایی ، فرامرز بابایی و..که  عشق وعلاقه زیادی به کشتی داشته و زحمات زیادی نیز برای کشتی کوهدشت  می کشند   بتوانیم باردیگر به دوران طلایی گذشته باز گردیم ونتایج درخشان گذشته را تکرار کنیم .

 این پیشکسوت کشتی لرستان در بخش دیگری از گفته های خود با اشاره به میزان علاقه مندی جوانان ونوجوانان امروز به ورزش کشتی  براین باور است : ورود ورزش های شرقی  به عرصه ورزش ایران با سبک های متفاوت ومدال آوری آسان تر  به دلیل جامعه آماری کمتر باعث شده  ورود به عرصه کشتی کمتر شود ؛همچنین سخت بودن راه قهرمانی در کشتی عاملی دیگر است که باعث می شود افراد کمتری به طرف کشتی سوق پیدا کنند.

گفت وگو: رضا جودکی نژاد

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز