معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه:

بهبود فضای کسب و کار مهم‌ترین عنصر کلیدی برای بهبود وضعیت اشتغال است

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۵:۲۴:۳۰
کد خبر: ۷۹۷۷۲۴
بهبود فضای کسب و کار  مهم‌ترین عنصر کلیدی برای بهبود وضعیت اشتغال است
احیای واحدهای راکد و نیمه فعال از دیگر راهکارها برای ایجاد اشتغال است.

 هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشه گفت: برای فائق آمدن بر غول بیکاری استان کرمانشاه چهار مسیر طراحی شده که باید طی کنیم.

PSX_20190108_105826

او بهبود فضای کسب و کار را یکی از این مسیرها عنوان کرد و افزود: فضای کسب و کار استان کرمانشاه شرایط مناسبی ندارد و باید برای اصلاح آن اقدام کنیم که در این راستا برنامه‌هایی تنظیم شده است.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: بهبود فضای کسب و کار  مهم‌ترین عنصر کلیدی برای بهبود وضعیت اشتغال است.

حاتمی ادامه داد: عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند در بهبود فضای کسب و کار استان کرمانشاه بسیار اثرگذار باشد.

او افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال از دیگر راهکارها برای ایجاد اشتغال است و این موضوع از نیازهای جدی استان کرمانشاه است و کارهای خوبی هم در این راستا مدنظر است که فعال‌تر کردن ستاد تسهیل از جمله این راهکارهاست.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: در کنار این موضوع آمادگی داریم از 200 واحد برتر تولیدی استان  کرمانشاه جهت توسعه فعالیت‌هایشان حمایت کنیم.

حاتمی جذب سرمایه‌های جدید را نیز از دیگر برنامه‌های مدنظر جهت کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه عنوان کرد و گفت: به این منظور شب گذشته(17 دی) همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه را در تهران برگزار کردیم و در برنامه داریم هر سه ماه همایشی تخصصی برای معرفی جذابیت‌های این استان به سرمایه‌گذاران برپا کنیم.

او اصلاح و ایجاد زیرساخت های حقوقی و فیزیکی در حوزه اقتصاد را از دیگر برنامه ها برای ایجاد اشتغال برشمرد و افزود: علاوه بر ایجاد اشتغال، دو دغدغه دیگر شامل کاهش تورم و کاهش فاصله بین دهک‌های درآمدی را در حوزه اقتصادی داریم که برای آنها هم طرح و برنامه داریم.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر اهمیت توسعه صادرات، گفت: عراق از مهم‌ترین بازارهای صادراتی ماست و باید توجه ویژه‌ای به بازار این کشور داشته باشیم.

حاتمی با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب مرزی و گمرکی در استان کرمانشاه گفت: در این راه از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز استفاده خواهیم کرد.

او در پایان به بیان انتظاراتش از سازمان صمت استان کرمانشاه پرداخت و تمرکز همه بخش‌های صنعت، معدن و تجارت این سازمان در یک ساختمان واحد، برنامه مداری، کنترل پروژه های صنعتی، اصلاح فرایندهای اداری، تنظیم بازار و توجه بیشتر به اصناف را از جمله این موارد ذکر کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز