نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛

افزایش اعتماد عمومی در الگوی رفتاری مسئولان قرار گیرد

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۰:۰۷:۵۷
کد خبر: ۷۹۷۸۹۰
افزایش اعتماد عمومی در الگوی رفتاری مسئولان قرار گیرد
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسئولان و دولتمردان عملکرد درخشان 40 ساله انقلاب اسلامی را در جامعه به خصوص برای نسل جوان تبیین و تشریح کنند.

به گزارش برنا از اراک ،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: افزایش اعتماد عمومی در جامعه و مقابله با توطئه های دشمنان در گرو تقویت روزافزون رابطه ملت با نظام حاکمیتی است که این مهم باید در الگوی رفتاری مسئولان قرار گیرد. 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت های امام راحل و رشادت های شهدای گرانسنگ، به ملت ایران عزت نفس و قدرت تصمیم گیری داد و امروز تمام مناسبات داخلی و خارجی کشور ایران با تصمیم قاطع ملت اجرایی می شود. 

امام جمعه اراک اظهار داشت: مسئولان و دولتمردان وظیفه دارند این دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی را برای نسل جوان تشریح کرده و راه نفوذ دشمن را سد کنند. 

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: پیشرفت های علمی و پژوهشی در آموزش و پرورش، دانشگاه های دولتی و آزاد و حوزه های علمیه نیز از دیگر آثار و برکات 40 سال انقلاب اسلامی است به طوری که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 47 درصد از لایه های مختلف جامعه با سواد بودند اما امروزبیش از 90 درصد مردم باسواد هستند که این سرمایه با برکتی برای آینده نظام اسلامی محسوب می شود. 

وی افزود: انقلاب اسلامی بر مبنای اسلام فقاهت و ولایت فقیه شکل گرفته و مردم نیز در طول 40 سال گذشته با تمام وجود از آرمان های این نظام مقدس پشتیبانی کرده اند و اکنون وظیفه مسئولان و دولتمردان در شرایط کنونی سنگین تر از گذشته است. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص فعالیت کمیته قرآن ستاد برگزاری 40 سالگی انقلاب اسلامی در استان مرکزی نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران با پشتوانه موازین قرآنی و سیره اهل بیت (ع) به پیروزی رسید و حفظ و اشاعه آرمان های ناب نظام اسلامی، امام راحل و شهدا، با اشاعه فرهنگ قرآنی محقق می شود. 

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع وظیفه سنگینی در اشاعه و نشر فرهنگ قرآنی دارد که همه دستگاه های اجرایی باید در این بخش فعالیت های چشمگیر داشته باشند. 

وی اظهار داشت: به برکت مجاهدت های امام راحل، خون مقدس شهدا و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری حاکمیت قرآنی در کشور شکل گرفته و همه باید بکوشند تا مبانی قرآن کریم در لایه های مختلف جامعه بیش از پیش نفوذ کند. 

امام جمعه اراک اضافه کرد: مرحوم حاج «آقا نورالدین عراقی»، کربلایی «کاظم ساروقی» و امام خمینی(ره) به عنوان شاخص های قرآنی، معنوی و فرهنگی استان مرکزی مطرح هستند، بنابراین فعالیت های قرآنی در این استان باید در شان و منزلت این بزرگان باشد. 

آیت الله دری نجف آبادی همچنین بر تقویت مساجد بین راهی استان مرکزی تاکید کرد و گفت: ظرفیت ها و امکانات بین راهی در این خطه باید در شان و منزلت استان امام راحل باشد. 

وی ادامه داد: مساجد و امکانات رفاهی و خدماتی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی باید به شکلی برنامه ریزی شود که هیچ مسافری دغدغه مکان استراحت نداشته باشد و در این صورت حوادث جاده ای نیز به مراتب کاهش پیدا می کند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: مسئولان کانون های فرهنگی، هیات امنا، ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه های بسیج مساجد باید با برنامه ریزی کاربردی و کارشناسی زمینه جذب و ماندگاری جوانان در مسجدها و دیگر اماکن مذهبی را فراهم کنند.

 

نظر شما