استاندار مرکزی:

تثبیت بازار صادرات به عراق و سوریه ضروری است

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۹:۵۹:۴۱
کد خبر: ۷۹۷۸۹۹
تثبیت بازار صادرات به عراق و سوریه ضروری است
استاندار مرکزی گفت: صادرات استان مرکزی پارسال یک میلیارد دلار بوده است که 50 درصد آن به کشورهای همسایه از جمله عراق بوده است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در دیدار با دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه افزود: امسال نیز یک میلیارد و 200 میلیون دلار حجم صادرات غیرنفتی استان مرکزی است که 50 درصد آن به مقصد کشور عراق است.
وی اظهار داشت:صنعت و تجارایرانی نسبت به بازار عراق اشراف دارند و به صورت حرفه ای عمل می کنند و به لحاظ فراهم بودن فرصت در پنج سال اخیر که این کشور مصرف کننده است باید از این فرصت برای سرمایه گذاری استفاده کرد.
استاندار مرکزی گفت: تثبیت بازار صادرات به عراق و سوریه ضروری است و باید با تدبیر و سیاست از ایجاد هرگونه آسیب به این مهم جلوگیری شود تا رقبا و کشورهای منطقه در مناسبات تجاری جای ایران را نگیرند.
آقازاده افزود: درباره سوریه نیز همانطور که در بعد سیاسی، ایران در کنار دولت و ملت این کشور بوده است در بازسازی هم همکاری خواهد داشت.
وی اظهار داشت: استان مرکزی آمادگی دارد در مراودات تجاری با عراق، ترکیه و افغانستان حضور قوی و برنامه ای داشته باشد و از ظرفیت صنعتی این استان استفاده شود.
استاندار مرکزی گفت:نرخ بیکاری در استان مرکزی براساس اطلاعات مرکز آمار 2 و نیم درصد کاهش یافته و دومین استان از نظر پایین بودن این شاخص است.
آقازاده افزود: استان مرکزی جایگاه هفتم کشور را در تولید گوشت قرمز، رتبه اول در تولید انار و رتبه سوم تولید پسته را در کشور دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز