معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری:

نرخ بیکاری پنهان در استان مرکزی تکان دهنده نیست

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۰:۵۱:۰۱
کد خبر: ۷۹۷۹۴۷
نرخ بیکاری پنهان در استان مرکزی تکان دهنده نیست
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع گفت: استان مرکزی با آمار تکان‌دهنده در حوزه بیکاری پنهان مواجه نیست.

به گزارش برنا از اراک ، سعید فرخی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی با حضور مشاور معاون اول ریاست‌جمهوری بیان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در آخرین آمار اعلام شده 6.9 درصد است که این امر با شرایط فعلی همسو و همخوان است.

وی تصریح کرد: سال گذشته از سه هزار واحد صنعتی 78 واحد تولیدی با موضوع حقوق معوق مواجه بود و در مجموع 300 ماه معوقات و عدم پرداختی وجود داشت، این شرایط نشان از وجود آمار تکان‌دهنده در بحث بیکاری پنهان در استان مرکزی نیست.

فرخی با بیان اینکه وضعیت استان مرکزی متاثر از وضعیت کشور است، گفت: خوشبختانه همکاری و هماهنگی و انسجام مناسبی در بخش دولتی و غیردولتی استان مرکزی حاکم است و بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی با این انسجام رفع می‌شود، همچنین کمیته مقابله با تحریم‌ها و پدافند اقتصادی فعال و در سرلوحه کار استان قرار گرفته است.

معاون استاندار مرکزی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از اعتبارات پژوهشی استان مرکزی به پژوهش در حوزه اقتصادی اختصاص یافته است و خوشبختانه شرایط در استان مطلوب است و امید داریم که این سفر و حضور مشاور معاون اول ریاست جمهوری در اراک آغازی بر شکل گیری تعاملات بهتر و بیشتر و رفع موانع صادراتی باشد و هدفگذاری یک میلیارد و 200 میلیون دلاری صادرات در استان مرکزی به تحقق برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز