مدیرکل میراث فرهنگی استان :

در آمد ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی فروش صنایع دستی در استان مرکزی

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۱۲:۱۴:۰۴
کد خبر: ۷۹۸۳۶۳
در آمد ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی فروش صنایع دستی در استان مرکزی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: در سال جاری استان درآمدی بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون تومان حاصل از فروش صنایع‌دستی داشته است.

به گزارش برنا از اراک ،  علیرضا ایزدی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با اشاره به پروژه‌های میراث فرهنگی در استان مرکزی افزود: در حال حاضر احداث سه هتل سه ستاره در شهرستان‌های دلیجان، شازند و محلات و یک هتل چهار ستاره در شهرستان محلات در دستور کار است که امید است با افزایش سقف تسهیلات میراث فرهنگی بتوانیم به اهداف خود در این زمینه برسیم. 

وی اتفاقات رقم خورده برای حوزه صنایع‌دستی را در طول 20 روز گذشته خوشایند دانست و گفت: درآمد حاصل از فروش صنایع‌دستی در استان مرکزی بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است و امیدواریم سازمان میراث فرهنگی و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت بتوانند با بهره‌گیری از علم روز فضای مناسبی را برای فعالین در عرصه اپلیکیشن‌های فروش فراهم کنند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص توزیع و فروش صنایع‌دستی در استان مرکزی سه فروشگاه در نظر بود که خوشبختانه فعالسازی این فروشگاه‌ها محقق شد و در شهرستان‌های خمین، شازند و شهر قورچی‌باشی نیز سه پروژه بازارچه صنایع‌دستی آماده بهره‌برداری است و سه بازارچه دیگر نیز در اردیبهشت ماه سال 98 بهره‌برداری می‌شوند. 

ایزدی اظهار کرد: امیدواریم با حمایت‌های سازمان میراث فرهنگی و مجموعه‌های استان مرکزی، سهم بهتری را برای مجموعه میراث فرهنگی استان مرکزی فراهم شود. 

 

نظر شما