معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش وجوانان استان کرمانشاه :

توسعه ورزش همگانی عامل توسعه ورزش قهرمانی است

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۱۴:۳۹:۳۹
کد خبر: ۷۹۸۵۱۴
توسعه ورزش همگانی عامل توسعه ورزش قهرمانی است
برای توسعه ورزش "قهرمانی" در استان کرمانشاه باید ورزش "همگانی" را توسعه دهیم

جلال عزیزی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: به منظور توسعه ورزش قهرمانی در استان کرمانشاه باید ورزش همگانی را در میان خانواد‌ های کرمانشاهی توسعه دهیم.

او به تعامل خوب دستگاه‌های مختلف اجرایی استان کرمانشاه در مورد توسعه ورزش‌های همگانی اشاره کرد و افزود: همواره در استان کرمانشاه تلاش کرده‌ایم تا ورزش همگانی را "همگانی" و برنامه‌های آن را منحصر به یک هیأت نکنیم بلکه سایر دستگاه‌ها را نیز پای کار بیاوریم.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به برگزاری حدود 80 همایش ورزش همگانی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم تا این تعداد همایش را برای سال آینده به 200 همایش افزایش دهیم.

عزیزی در ادامه از ابلاغ سند تحول ورزش‌های همگانی به استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این ابلاغ برلزوم اجرای 14طرح از این سند در راستای توسعه ورزش همگانی در استان کرمانشاه تاکید شده که ما هم تا پایان سال آنها را اجرایی خواهیم کرد و گزارشی از عملکردمان را در این باره به استاندار و مسئولین ذی‌ربط ارسال می‌کنیم.

او افزود: برای اجرایی کردن این طرح‌ها به منابع اعتباری نیاز است که باید بخشی از آن توسط فدراسیون تامین و بخشی دیگر را اداره کل تامین خواهد کرد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه برگزاری المپیاد ورزش روستایی در کرمانشاه را از جمله برنامه‌های مهم در راستای توسعه ورزش همگانی در سال‌جاری خواند و گفت: این المپیاد از ابتدای مهر امسال آغاز شده و مراسم اختتامیه آن دهه فجر با حضور 10 تیم برتر هر رشته از 14 شهرستان کرمانشاه با حضور مسئولین ارشد استانی برگزار خواهد شد.

عزیزی برلزوم توجه بیش از پیش به مقوله آموزش در ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: این مسئله علاوه براینکه به عنوان یک نیاز برای جامعه مورد توجه است، برای هیأت نیز جنبه درآمدی دارد.

او به افزایش بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی در جامعه، اشاره کرد و افزود: در این راستا ضروری است که توسعه ورزش‌های همگانی را برای کاهش هزینه‌های درمان خانوارهای ایرانی در دستورکار جدی قرار دهیم.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: تاکنون برای توسعه ورزش همگانی در استان کرمانشاه تلاش‌های زیادی شده، اما هنوز کافی نیست.

عزیزی ادامه داد: اگر توسعه ورزش همگانی را داشته باشیم، ورزش قهرمانی هم در استان کرمانشاه توسعه پیدا می‌کند.

او افزود: سال آینده فدراسیون‌ها ورزشکاران خود را برای کسب سهمیه المپیک به مسابقات برون مرزی مختلف اعزام می‌کنند که این موضوع هزینه‌های بیشتری را به فدراسیون‌ها متحمل می‌کند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: براین اساس، قطعاً میزان اعتباری که سال آینده هیئت‌ها از فدراسیون می‌گیرند کمتر خواهد بود، لذا از هیأت‌های استان کرمانشاه می‌خواهیم در بحث هزینه‌کردهای خود دقت بیشتری کنند.

 

نظر شما