مهندس مهدی نیا، نائب رئیس اتاق بازرگانی استان در چهارمین نشست کارگروه شهر و صنعت:

همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری استان مرکزی در تهران برگزار می شود

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۲۰:۵۰:۱۱
کد خبر: ۷۹۸۵۵۶
همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری استان مرکزی در تهران برگزار می شود
چهارمین نشست کارگروه شهر و صنعت توسط اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان مرکزی به منظور جلب مشارکت صنعتگران در سرمایه گذاری شهری ظهر امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش برنا از اراک، در این جلسه مهندس مهدی نیا، نائب رئیس اتاق بازرگانی استان و از اعضای هیئت مدیره سازمان سرمایه گذاری شهرداری اراک گفت: این نشست به منظور معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان مرکزی در بخش های صنعتی، عمرانی، کشاورزی، گردشگری و طرح های سرمایه گذاری شهری اراک به منطور جذب سرمایه گذار برگزار می گردد.

وی افزود: امروزه مهم ترین، حساس ترین و اضطراری ترین موضوع برای کشور توسعه همه جانبه در بخش اقتصاد، فرهنگ و خدمات به منظور پیشرفت و رونق روزافزون می باشد.

رئیس کمیسیون تشکلهای اتاق بازرگانی استان مرکزی اظهار کرد: با عضویت یک نفر از اعضای اتاق بازرگانی در اتاق فکر شورای شهر اراک می توان به نتایج سودمندی در جهت افزایش جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی رسید. از طرفی همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری استان مرکزی در اوایل اسفندماه در تهران با همکاری اتاق بازرگانی استان مرکزی، شهرداری اراک، سازمان سرمایه گذاری شهرداری و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان مرکزی در زمینه های جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ارائه فرصت های سرمایه گذاری طرح های شهری و صنعتی استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش فروش نفت در کشور و نیاز روزافزون به ارز، می توان با توسعه صادرات، جذب گردشگر و جذب سرمایه گذار خارجی این مشکل را حل کرد.

مهدی نیا افزود: سازمان ها و نهادهای دولتی، استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت در تلاشند تا با افزایش صادرات استان مرکزی نقش مهمی در مرتفع کردن مشکلات استان ایفا کنند. 

وی ادامه داد: شایان ذکر است که در سال گذشته حدود یک میلیارد دلار سهم استان از صادرات بوده است که 320 میلیون دلار آن مرتبط به صنعت پتروشیمی و 113 میلیون دلار مرتبط به ایرالکو و مابقی میان کشاورزی، صنایع خرد و خدمات تقسیم می شود که این میزان صادرات برای استان مرکزی کافی نیست و انتظار می رفت برای سال 97 این رقم صادرات به 1.5 دلار برسد، که با افزایش تحریم ها کاهش یافت.

وی خاطرنشان ساخت: باید تا انجا که امکان دارد موانع توسعه صادرات در استان مرکزی را کاهش داد. بدین منظور تیمی برای تجزیه و تحلیل این مشکلات شکل گرفته تا با کارشناسی و حل مشکلات این حوزه صادرات را افزایش دهد و سبب افزایش ارز گردد. در زمینه گردشگری نیز با هدف توسعه صنعت گردشگری در استان ابتدا یک بانک اطلاعاتی از مکان های گردشگری و بوم گردی صورت گرفت و تفاهم نامه هایی با تمامی شوراهای شهر اراک منعقد شده است تا گردشگری نیز تا حد امکان توسعه یابد.

خبرنگار: سمیرا فشکی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز