سرپرست هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کلاردشت:

ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی نیازمند برخورداری از اماکن ورزشی اختصاصی هستند

۱۳۹۷/۱۰/۲۱ - ۱۱:۱۳:۴۷
کد خبر: ۷۹۸۶۵۵
ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی نیازمند برخورداری از اماکن ورزشی اختصاصی هستند
سرپرست هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کلاردشت گفت: ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی نیازمند برخورداری از اماکن ورزشی اختصاصی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کلاردشت؛ نشست مشترک روسا و سرپرستان هیات‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان‌های استان مازندران با حضور سرپرست هیات استان در ساری برگزار شد.

برگزاری المپیاد ورزش روستایی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحت عنوان فجر ۴۰ و همچنین هم اندیشی پیرامون مشکلات هیات استان و هیات‌های شهرستانی از جمله دستورهای این نشست بود.

معصومی، سرپرست هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کلاردشت، در این جلسه که عادل عالیشان، معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران، ریاست آن را به عهده داشت، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و زحمات دست اندرکاران ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کلاردشت، گفت: مازندران به طور عام و کلاردشت به طور خاص خاستگاه ورزش‌ها و بازی‌هایی است که از روحیه، توان، نشاط و پاک اندیشی مردمان روستایی نشات می‌گیرند و لذا در صورت خوب دیده شدن تشکیلات ورزش روستایی توسط لایه‌های مختلف مسئولان و تصمیم گیران در سطح استان و شهرستان‌ها یکی از الزامات مدیریتی مازندران باید باشد.

وی افزود: فضاهای ورزشی موجود در سطح شهرستان‌ها غالبا قابلیت لازم برای اجرای بازی‌ها و ورزش های محلی و بر پا داشتن آئین‌های بومی را ندارند، چراکه برای این موضوع طراحی نشده‌اند، بنابراین پیشنهاد می‌کنم تا در هریک از شهرستان‌های مازندران زمینی مختص این کار در نظر گرفته و به فراخور ورزش‌ها، بازی‌ها و آئین‌های بومی محلی طراحی و فضاسازی شوند، که با توجه به جذابیت‌های ذاتی ورزش‌های و بازی‌های روستایی، چنین فضایی مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته و به یکی از جاذبه‌های هر شهرستان بدل خواهند شد.

معصومی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که بایستی در مراجع استانی جدی گرفته و تصمیماتی در رابطه با آن اتخاذ شود و سپس به شهرستان‌ها ابلاغ شود، برخوردار کردن هیات های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی از حمایت اعتبارات موجود در روستاهاست، تا بلکه بشود ورزش روستاها را به شیوه‌ای نظام‌مند و ساختار یافته و با نگاهی تخصصی و فراجناحی مدیریت کرد.

سرپرست هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان کلاردشت، همچنین خطاب به معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: کلاردشتی‌ها طی سال‌های گذشته جشنواره‌هایی وزین و با کیفیت توانایی خود را ثابت کرده‌اند و لذا کمترین انتظارشان این که در چنین برنامه‌هایی شاهد اجابت شدن دعوت‌ها از سوی مسئولین استانی باشند، تا بلکه از نزدیک با ظرفیت‌های بی‌بدیل آن شهرستان آشنا شوند.

photo_2019-01-10_21-00-51

خبرنگار: نجم‌الدین قاسم‌پور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز