فرماندار شهرستان پارس آباد خبر داد؛

جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت از سالهای گذشته برگزار خواهد شد

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۰:۵۴:۲۱
کد خبر: ۷۹۸۷۷۲
جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت از سالهای گذشته برگزار خواهد شد
فرماندار شهرستان پارس آباد در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم توجه مدیران و روسا به موضوع کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: همکاری دستگاهها در نشست کتاب خانه های عمومی باید عملیاتی بوده و صرفا جهت رفع تکلیف نباشد.

به گزارش برنا،جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آبادبا حضور فرماندار ، رئیس انجمن کتابخانه های عمومی و نمایندگان دیگر دستگاههای اجرایی  این شهرستان پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس آبادبرگزار شد.

رئیس انجمن کتاب خانه های عمومی همچنین از برگزاری متفاوت دهه فجر امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به تهدیدات خصمانه استکبار جهانی و غرب و گروهک های ضد انقلاب و تروریستی ،چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت از سالهای گذشته و با شکوه و عظمت مثال زدنی برگزار می شود،تا دشمنان و معاندان اسلام و انقلاب بیش از پیش مایوس شوند.

فرماندار شهرستان پارس آباد در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم توجه مدیران و روسا به موضوع کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: همکاری دستگاهها در نشست کتاب خانه های عمومی باید عملیاتی بوده و صرفا جهت رفع تکلیف نباشد.

فرماندار شهرستان پارس آبادشهرداری را تامین کننده امورات روزمره کتاب خانه های عمومی و مسائل فرهنگی اعلام کرد و گفت: متاسفانه به دلیل انباشت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از محل درآمد شهرداری، این مبلغ به رقم حجیمی تبدیل شده و پرداخت آن از توان شهرداری خارج شده است و در همین راستا فعالیت های مرتبط با حوزه کتاب و فرهنگ کتابخوانی بایکوت شده است که لازم است شهرداری و شورا  اقدام عاجلی برای برون رفت از این معضل ارائه نمایند.

علایی از تدوین کتابی تحت عنوان عملکرد چهل ساله انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال سخن گفت و خاطر نشان کرد: فرمانداری شهرستان پارس آبادحاصل تلاش نظام را در قالب کتابی از مجموعه اقدامات و دستاوردهای ادارات و نهادهای دولت محلی تدوین و به منصه ظهور خواهد گذاشت.

پور محمد رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان نیز از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در زمینه های کتاب طی ایام آتی در این شهرستان خبر داد و افزود: ۳۸ برنامه در زمینه کتاب در دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد که از جمله آنها میتوان به برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب و امام ،مسابقه کتابخوانی همراه با اهدای جوایز، مسابقات نقاشی،نشست جم خوانی،نشست کتابخوان کودکان و رونمایی از کتاب، سرگذشت افلاکیان جلد دوم اشاره کرد.

وی از عضویت رایگان ۲۱۰۷ نفر در کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر در کتابخانه های عمومی این شهرستان عضویت دارند، که شامل ۶ کتابخانه عمومی در شهر پارس آباد، ۳ کتابخانه عمومی روستایی و یک کتابخانه مشارکتی در این شهرستان است.

 

نظر شما