دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد:

سرود ملی ۴۰ هزار نفری در ۱۲ بهمن امسال اجرا می شود

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۱:۰۹:۱۱
کد خبر: ۷۹۸۹۱۵
سرود ملی ۴۰ هزار نفری در ۱۲ بهمن امسال اجرا می شود
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد از اجرای سرود ملی 40 هزار نفری همزمان با ١٢ بهمن ماه امسال در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌ الاسلام حبیب رضا ارزانی ‌جمعه شب در آیین نکوداشت خیرین و خادمان همایش پیاده روی اربعین و موکب مهدی موعود (عج) مسجد جامع قدیم شهرستان فردوس افزود: قرار است گروه 40 هزار نفری بچه‌های مسجدی در روز 12 بهمن سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب اسلامی به میهن در 400 نقطه از کشور شامل تمامی مراکز استان‌ها، برخی شهرستان‌های منتخب و روستاهای ویژه به اجرای برنامه بپردازند.

وی گفت: این سرود در شهرهای بزرگ ‌در مراکز خاص و در شهرهای کوچک در مصلاها برگزار می شود.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور بیان کرد: این سرود در استان خراسان جنوبی با حضور یکهزار نفر از بچه‌ های مسجدی اجرا خواهد شد که 200 نفر در بیرجند و 80 نفر نیز در هر یک از شهرستان ها این سرود را اجرا می کنند.

وی افزود: تاکنون 22 هزار و 611 کانون در سطح کشور ثبت شده که تا پایان امسال این تعداد به 25 هزار نفر افزایش می‌یابد ‌و یک میلیون و ٥٠٠ هزار نفر نیز در سامانه سجا بچه های مسجد ثبت نام کرده اند که تا پایان سال به 2 میلیون نفر می رسد.

حجت الاسلام ارزانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهرستان فردوس از دیرباز به ایمان و امنیت معروف بوده و در امنیت جزو سرآمد ترین شهرهای ایران است.

وی تصریح کرد: امنیت و ایمان دو نعمت بزرگی است که نصیب مردم شهرستان فردوس شده و در فرهنگ قرآنی نیز جایی را مدینه می دانند که فرهیختگان و علما در آنجا جمع باشند و فردوس مهد پرورش علما و فرهیختگان زیادی بوده است.

وی با تبریک میلاد حضرت زینب (‌س)، آن حضرت را الگویی برای جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر حضرت زینب و اهل بیت (ع) الگوی ما قرار گیرند، می‌توانند نسخه نجات‌بخشی برای ما باشند.

امام جمعه فردوس نیز در این آیین گفت: اگر تلاش و رسالت حضرت(س) زینب نبود، امروز نامی از پیامبر (ص) و دین باقی نمی ماند و ایشان و امام سجاد توانستند رسالت حسینی را به دوش بگیرند و چهره بنی امیه را افشا و مردم را با مرام حسین (ع) آشنا کنند.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی از خدمات موکب مهدی موعود مسجد جامع قدیم فردوس قدردانی کرد و افزود: ایرانی ها و غیر ایرانی ها از خدمات ‌مطلوب این مرکز در ایام اربعین بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: در مکه با وجود اینکه فقط چند میلیون نفر شرکت می کنند ولی چون وهابیت بر حرمین شریفین تسلط دارد، ما در آن جمعیت حتی برائت از مشرکین را به راحتی انجام نمی‌دهیم ولی در اربعین حسینی بیش از 20 میلیون نفر شرکت می کنند و آن حماسه بزرگ را رقم می زنند.

امام جمعه فردوس، راه جذب جوانان به مسجد را هنر دانست و یادآور شد: کانون های مساجد متولی این حوزه هستند و هنر گاهی از منبر هم موثرتر واقع می شود و منبری موفق است که بتواند جوانان را جذب کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: در حال حاضر 616 کانون فرهنگی هنری مساجد در خراسان جنوبی فعال است که 33 هزار نفر نیز عضو این کانون ها هستند و در شهرستان فردوس نیز تعداد 30 کانون فرهنگی هنری مساجد با عضویت 2 هزار و ٢٠٠ نفر فعال است.

ناصر نبی زاده افزود: وجود کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیتی عظیم است که می تواند خیلی از معضلات و بن بست ها را برطرف کند و در جریان سازی فرهنگی که بیش از هر چیز به آن نیاز داریم موثر باشد.

وی بیان کرد: باید امیدوار باشیم که توجه عمیقی به توان و ظرفیت کانون های مساجد شده و حضور مدیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در فردوس نشان از رصد شایسته عملکرد کانون های مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد تنها مراکزی هستند که نگاه فرهنگی دارند و در نقاط دورافتاده و روستاها فعالیت می‌کنند و این کانون‌ها می‌تواند بسیاری از کمبودها را در اماکن و مراکز خاص جبران کنند.

در این آیین از خیرین و خادمان همایش پیاده روی اربعین و اعضای موکب مهدی موعود (‌‌‌عج) مسجد جامع قدیم فردوس تجلیل شد.

 

نظر شما