رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری :

توان صادراتی واحدهای تولیدی استان ۱۰۰ میلیون دلار است

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۱:۲۲:۱۴
کد خبر: ۷۹۸۹۲۶
توان صادراتی واحدهای تولیدی استان ۱۰۰ میلیون دلار است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان توان صادرات 100 میلیون دلار کالا را در سال دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید نعیم امامی گفت: واحدهای تولیدی استان 50 محصول را به 22 کشور دنیا صادر می کنند.

وی ادامه داد: از این میزان 73 درصد صادرات معادل 62 میلیون دلار به کشور عراق صادر می شود و در عین حال که برخی عنوان می کنند، صادرات به این کشور با محدودیت هایی مواجه شده است اما در عمل صادرات خوبی به این کشور وجود دارد و بازرگانان استان بازار خود را در عراق حفظ کرده اند.

امامی با اشاره به ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان در مقایسه با استانهای همتراز تصریح کرد: وجود تنها کارخانه صنعتی تولید نیترات پتانسیم کشور در استان، وجود بزرگترین کارخانه تولید خوراک آبریان خاورمیانه، کارخانه سیمان، موکت، تولید ورق کالوانیزه و لوازم خانگی بخشی از ظرفیت های استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: کشورهای هدف صادراتی استان شامل عراق، افغانستان، هند، ترکیه، پاکستان و برخی کشورهای اروپایی است.

امامی خاطرنشان کرد: تکانه های ارزی و نبود ثبات لازم در این حوزه، پیمان سپاری ارزی و مبادلات بدون انتقال پول از جمله مشکلات این واحدهاست که انتظار می رود با تلاش مسئولان این مشکلات نیز برطرف شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز