با حضور مردم و مسئولان;

جشن زمستان بیدار در گرمی برگزار شد

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۳:۲۶:۴۱
کد خبر: ۷۹۹۰۲۰
جشن زمستان بیدار در گرمی برگزار شد
جشن زمستان بیدار در اقامتگاه بوم گردی شوون واقع در شهرستان گرمی و همراه با استقبال گسترده شهروندان و مردم برگزار شد.

به گزارش برنا،نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی استان در این مراسم به قابلیت های متعدد اردبیل در بخش گردشگری زمستانی اشاره کرد.

وی با تاکید به اینکه مسیر توسعه گردشگری استان در محور شمالی- جنوبی انتخاب شده است، افزود: علاوه بر این تلاش بر این است که گردشگری اردبیل از حالت فصلی خارج شده و به ویژه گردشگری زمستانی رونق گیرد.

فلاحی گفت: در این راستا به توانمندی شهرهای استان توجه شده است که از جمله گردشگری غذا، گردشگری ورزشی، اقامتگاه های بوم گردی، گردشگری طبیعت و تاریخ مورد توجه بوده و اداره کل متناسب با توانمندی ها رویدادهای مختلفی نیز تعریف کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در شهرستان گرمی نیز جشن زمستان بیدار همراه با بخش های شاد و مفرح بوده و در عین حال یکی از غذاهای سنتی زمستانی اردبیل به شکل گسترده معرفی شد.

فلاحی ادامه داد: غذای خشیل در این جشنواره به عنوان یکی از غذاهای سنتی زمستانی معرفی شده تا مراحل ثبت آن در فهرست آثار ملی کشور سرعت گیرد.

وی با بیان اینکه شهرهای شمال استان از آب و هوای مطبوع در زمستان برخوردار هستند و می توان بهار در زمستان را تجربه کرد، ادامه داد: در جشن زمستان بیدار تلاش شد تا گوشه ای از جاذبه های طبیعی شهرستان گرمی نیز معرفی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به حمایت از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی اشاره کرد و گفت: به ویژه در فصل زمستان اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای استان اردبیل از جاذبه های مثال زدنی و پذیرای مسافران و گردشگران است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز