مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کردستان:

استان کردستان فاقد کتابخانه مرکزی است/وجود۵۰کتابخانه عمومی نهادی در استان

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۴:۱۹:۴۲
کد خبر: ۷۹۹۰۷۳
استان کردستان فاقد کتابخانه مرکزی است/وجود۵۰کتابخانه عمومی نهادی در استان
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: استان کردستان دارای 50 کتابخانه عمومی نهادی است اما اعتبار لازم جهت احداث کتابخانه مرکزی را ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ محمد عبدالملکی صبح امروز در نشستی که نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در دیدار با برخی از کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی استان کردستان که در سنندج برگزار شد، گفت: توجه نمایندگان مردم و مسئولان به این نهاد فرهنگی مایه دلگرمی و زمینه ساز افزایش بیش از پیش انگیزه است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کردستان عنوان کرد: در حال حاضر 50 باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان فعالیت می کند که در این کتابخانه ها بالغ بر 48 هزار نفر عضویت دارند.

 او با بیان اینکه کردستان فاقد کتابخانه مرکزی است، افزود: زمین مناسب برای ساخت کتابخانه مرکزی در تملک این نهاد است اما متاسفانه به دلیل نبود اعتبار هیچ اقدامی برای ساخت آن صورت نگرفته است.

عبدالملکی با بیان اینکه ساخت این کتابخانه نیازمند اعتبارات ملی است، اظهار داشت: از نمایندگان مردم و سایر مسئولان تقاضا می شود در جذب اعتبار به منظور ساخت این کتابخانه که از نیازهای ضروری استان است تلاش کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به خرید بالغ بر 20 هزار جلد کتاب کوردی و اهل سنت و توزیع در کتابخانه ها، بیان کرد: با وجود کمبود اعتبار خوشبختانه اقدامات خوبی در سال های اخیر در این زمینه صورت گرفته است.

وی از خرید کتاب های ویژه هل سنت توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور به منظور توزیع در کتابخانه های عمومی خبر داد و گفت: ارزش این کتاب ها بالغ بر شش میلیارد تومان است و به زودی در قفسه کتابخانه ها به منظور استفاده عمومی قرار می گیرد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه کمک به توسعه فرهنگ کتابخوانی وظیفه ای همگانی است، اضافه کرد: کتاب از مهم ترین ارکان توسعه فرهنگی جامعه است و بدون تردید توسعه فرهنگی زمینه ساز توسعه در سایر بخش های نیز خواهد بود.

نظر شما