خجسته پور:

دستگاه‌های اجرایی فعالیت‌های دولت تدبیر و امید رادرحوزه‌های خود بیان کنند /مردم باید از عملکرد دولت مطلع شوند

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۹:۰۵:۱۶
کد خبر: ۷۹۹۲۲۶
دستگاه‌های اجرایی فعالیت‌های دولت تدبیر و امید رادرحوزه‌های خود بیان کنند /مردم باید از عملکرد دولت مطلع شوند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید فعالیت‌های دولت تدبیر و امید را از سال ۹۲ تاکنون در حوزه‌های خود بیان کنند تا مردم از عملکرد دولت مطلع شوند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛حبیب الله خجسته پور شامگاه  شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان،اظهار  کرد: با استفاده از فرصتی که تحت عنوان دهه فجر و همچنین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمده باید به سمت نوآوری حرکت کنیم تا این فضای توأم با ناامیدی که در سطح جامعه وجود دارد را از بین ببریم.

او با بیان اینکه اطلاع رسانی را باید از بعد زمانی و بعد شیوه و روش در نظر گرفت، افزود: از بُعد زمانی سه مقطع را باید مد نظر داشت اول اینکه باید فعالیت‌های ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی را به صورت مقایسه‌ای دهه به دهه در حوزه کاری خود به طور دقیق اطلاع رسانی کنیم.

خجسته پور تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید فعالیت‌های دولت تدبیر و امید را از سال ۹۲ تاکنون در حوزه‌های خود بیان کنند تا مردم از عملکرد دولت مطلع شوند.

او با توجه به مقطع سوم، بُعد زمانی را به پروژه‌هایی که در ایام دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند؛ برشمرد وبا تاکید بر ضرورت توجه به  سه شیوه خبری، تحلیلی و هیجانی یا امید آفرینی در دهه فجر  ،گفت: در شیوه خبری که اطلاع‌رسانی با رعایت اجزای خبری در آن به طور مرسوم رعایت می‌شود اما در شیوه تحلیلی که بیشتر مورد تاکید است تحلیل آمار و ارقام به صورت خلاصه و فشرده کار می‌شود؛ همچنین روش سوم اطلاع‌رسانی ایجاد امید در جامعه با استفاده از کلیپ‌های شاد است که باعث جذب بیننده می‌شود.

خجسته پور یادآورشد:  با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای انتشار اخبار اگر بتوانیم  بُعد زمانی و شیوه اطلاع رسانی را رعایت کنیم با استفاده از فضای مجازی، فرصتی در اختیار ما قرار داده شده و ممکن است بخشی از این فضای یأس و ناامیدی در جامعه را به امید و امید آفرینی تبدیل کنیم.

به گفته او با توجه به اینکه دو روز پایانی دهه فجر مصادف با ایام فاطمیه است باید این فجر فاطمی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که برنامه‌های شاد خود را تا قبل از این ایام تنظیم و اجرا کنیم.

خجسته پور  با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مدیون خون شهدا است،  تاکید کرد: در ایام دهه فجر لازم است بیشتر برنامه‌ها را به زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا معطوف کنیم.

او ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که باید به صورت جدی مدنظر قرار بگیرد دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و رسیدگی به مشکلات آنان است.

خجسته پور  یادآورشد: استفاده از فضای نمازهای جمعه در ایام دهه فجر برای اطلاع رسانی از اقدامات نظام و دولت، فرصتی خوب است.

او با تاکید بر اینکه بین دستگاه‌های اجرایی و آموزش و پرورش در این ایام یک نوع ارتباط برقرار شود، خاطر نشان کرد: در افتتاح پروژه‌های کلیدی و مهم استان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا دانش آموزان که مولود این انقلاب و نظام هستند در قالب اردوهای یک روزه در این افتتاحیه‌ها شرکت کنند.

او گفت:  انقلاب اسلامی به تعبیری فقط برای رفاه به وجود نیامد بلکه برای موضوعات ارزشی بود، از این‌رو در حوزه‌های ارزشی و ایثارگری که جوانان ما برای حفظ این انقلاب از خود نشان دادند برنامه‌ریزی داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز