معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی:

کرمانشاه باید تا سال ۲۰۲۰ به قطب گردشگری در عرصه بین‌المللی تبدیل شود

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۹:۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۹۹۲۳۸
کرمانشاه باید تا سال ۲۰۲۰ به قطب گردشگری در عرصه بین‌المللی تبدیل شود
اقتصاد کشورها توسط بخش گردشگری تامین خواهد شد و استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در در آیین تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: حدود شش میلیون گردشگر خارجی با وجود اعمال تحریم‌ها در کشور ایران سفر کردند.

 او افزود: جای کار بسیار زیاددر حوزه گردشگری است و خوشحالیم که این روزها اخبار قابل قبولی در حوزه گردشگری شنیده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: شاید به خاطر تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی صورت گرفته مسئولان بیشتر به حوزه گردشگری توجه می‌کنند چرا که می‌دانند این حوزه می‌تواند ایجاد اشتغال، تامین منابع و ارز آوری برلی کشور داشته باشد.

خیاطیان ادامه داد: در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانیم شاهد باشیم که اقتصاد کشورها توسط بخش گردشگری تامین خواهد شد.

او افزود: امروز می‌بینیم که کشورهایی مثل هندوستان که هیچ فضای گردشگری را هم ندارد به سمت گردشگری خیز برداشتند و تمام توان خود را به این حوزه سوق داده‌اند.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفتت هنوزدر کشور ایران با توجه به اینکه ۳۲ هزار اثر ثبت شده در بخش گردشگری داریم هنوز عقب هستیم.

خیاطیان ادامه داد: اعمال تحریم‌ها در عمل یک ایران هراسی را در دنیا به وجود آورده است اما با این وجود طی ۹ ماه اول سال‌جاری در بحث گردشگری شاهد رشد قابل توجهی بودیم.

او افزود: طی این مدت شاهد حضور حدود شش میلیون گردشگر خارجی در کشور بودیم که در شرایط تحریم به این رقم دست یافتیم.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظرفیت های گردشگری را در کشور خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به چشم‌انداز ۱۴۰۴ برسیم باید از داشته‌های میراث فرهنگی برای گردشگری به صورت بهینه استفاده کنیم.

خیاطیان ادامه داد: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری است همچنین یک استان پهلوان خیز است و باید بتواند در حوزه گردشگری قدم بردارد.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: وجود ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق یک حسن است.

خیاطبان ادامه داد: باید شاهد آن باشیم که توریسم سلامت، زیارت و گردشگری برای کشورهای هدف در  استان کرمانشاه شکل بگیرد.

او افزود: استان کرمانشاه باید تا سال ۲۰۲۰ به قطب گردشگری در عرصه بین‌المللی تبدیل شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در این راستا قول می‌دهم تا جایی که در توان دارم در تامین منابع و موضوع‌های مرتبط، استان کرمانشاه را حمایت کنم.

 

نظر شما