رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

هزینه هر بار دیالیز بالغ بر ۴۰۰ هزار تومان است

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۴:۱۰:۵۷
کد خبر: ۷۹۹۲۴۹
هزینه هر بار دیالیز بالغ بر ۴۰۰ هزار تومان است
بهترین راه استفاده از اعضای بدن برای پیوند، اهدا از اشخاص فوت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ افتتاح اولین دوره آموزشی، تخصصی و مدیریتی فراهم آوری اهدا پیوندی در سالن اجتماعات بوستان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، امام جمعه اهل‌سنت، سرپرست مرکز پیوند و بیماری‌های مرکز بهداشت، معتمدین اهل‌سنت و اهل‌حق، فرمانداران،  شهرداران، جمعی از مدیران ارشد برگزار شد.

photo_2019-01-11_21-37-29

دکتر محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه دراین مراسم اظهارداشت: یک زمانی بیماری‌های غیر واگیر عامل اصلی مرگ و میر در دنیا بود.

او افزود: از 11هزار بیمار به مرکز درمانی چهار در صد کم کاری کلیه داشتند و در سال سه تا پنج هزار تن به آنها اضافه می‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر 32 هزار تن بیمار دیالیزی داریم که هزینه هر بار دیالیز برای هر شخص بالغ بر 400 هزار تومان است. علاوه بر آن سالیانه بالغ بر250 مورد پیوند نیز داشته‌ایم. و از زمان پیوند کبد در ایران 6000 نفر پیوند کلیه و کبد داشته‌ایم و این نشان دهنده شیوه بالای درمان است.

 مرادی ادامه داد: یکی از درمان‌های مناسب در دنیا پیوند اعضا است، پیوند اعضا از اهدا کنندگان زنده مشکلاتی از قبیل تحمل بیهوشی، جراحی و مشکلات روحی روانی را برای دهنده دارد و ارگان‌های کمتری را می‌توان پیوند داد.

او افزود: بهترین راه استفاده از اعضای بدن برای پیوند استفاده از اعضای اجساد است، که می‌توان اعضای بیشتری مانند ریه، کبد، قرنیه، قلب و...را برداشت و پیوند داد، و جان افراد بیشتری را می‌توان نجات داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در سال 68 امام(ره) در ایران مجوز اهدا عضو را صادر کردند و تأکید شد اگر اهدا عضو باعث مرگ اهدا کننده  شود جائز نیست.

مرادی ادامه داد: در کشور 81 میلیون نفری در سال 16هزار نفر مرگ در طی تصادفات جاده‌ای داریم که بین 5 تا 8 هزار تن دچار مرگ مغزی می‌شوند که امکان اهدا عضوشان وجود دارد.

او افزود: در کرمانشاه در سال 1368 اولین پیوند کلیه انجام شد، در کشور رتبه 23 اهدا کلیه زنده  و رتبه 14 اهدا اعضای مرده را داریم و مجوز  به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه داده خواهد شد که فراهم آوری اهدا عضو را در کرمانشاه داشته باشیم که در آینده نزدیک پیوند قلب را هم در کرمانشاه راه‌اندازی خواهیم کرد.

گفتنی است که در این مراسم از دو خانواده اهدا کننده عضو تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز