استاندار خوزستان:

تفویض اختیارات به دستگاه های اجرایی از دولت بررسی می شود

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۳:۳۵:۲۲
کد خبر: ۷۹۹۵۰۶
تفویض اختیارات به دستگاه های اجرایی از دولت بررسی می شود
استاندار خوزستان گفت: موضوع تفویض اختیارات وزارتخانه ها به دستگاه های اجرایی خوزستان، در جلسه این هفته استانداران با دولت بررسی و پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت که در استانداری خوزستان برگزار شد، بیان کرد: با توجه به برخی محدودیت های اداری و سازمانی موضوع تفویض اختیارات وزارتخانه ها را از طریق دولت به دستگاه های اجرایی خوزستان پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: این امر برای تسهیل امور و سرعت بخشی در ارایه خدمات بیشتر به مردم ضروری است بنابر این تمرکز زدایی می تواند زمینه را برای انجام اقدام متناسب با نیاز مناطق و در زمان کوتاهی فراهم کند.

وی گفت: برخی از این اختیارات که قانون منعی برای آن ایجاد نکرده شناسایی شده ودستگاه های اجرایی نیز می توانند پیشنهادات خود را برای پیگیری به معاونت اقتصادی ارایه کنند.

استاندار خوزستان همچنین به موضوع فعالیت های تجاری در کشور عراق اشاره کرد و گفت: مراودات با این کشور باید بیش از گذشته جدی گرفته شود و به همین منظور فعالان و نهادهای بخش خصوصی نقشه راه کاربردی تهیه کنند.

وی اضافه کرد: صادرات خدمات فنی و مهندسی به این کشور و نیز سوریه می تواند بخش قابل توجهی از اقتصاد خوزستان را دربربگیرد و این همکاری ها در زمینه اقتصادی کارگشا است.

رییس شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت در خوزستان همچنین به موضوعات کارگری و کارفرمایی با محوریت مشاغل سخت و زیان آور ، گفت: در این خصوص هر دو قشر کارگر و کارفرما گلایه هایی دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

شریعتی افزود: اصلاح آیین نامه اجرایی مشاغل سخت و زیان آور می تواند مقدمات اصلاح قانون را فراهم کند و به همین منظور تعامل و همفکری با نمایندگان مجلس امری ضروری است.

استاندار خوزستان همچنین به قرارداد پروژه تولید لوله های انتقال نفت گوره به جاسک اشاره کرد و گفت:تامین لوله های این پروژه توسط شرکت های لوله سازی و اکسین خوزستان درحال انجام است.

وی ادامه داد: برخی تلاش ها در حال انجام است که می خواهند به دلیل تاخیر این شرکت ها، قرارداد تولید لوله ها را به خارج از خوزستان منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های مذکور باید با توان بیشتری نسبت به تعهدات خود در این قرارداد عمل کنند، گفت: درآمد حاصل از این پروژه مشکلات نهفته و در کمین شرکت های لوله سازی و اکسین خوزستان را برطرف می کند.

بر اساس این گزارش، قرارداد انتقال نفت گوره به جاسک به طول یک هزار و 100 کیلومتر و به قطر 42 اینچ برای انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز از پایانه نفتی گوره واقع در شمال غرب استان بوشهر به غرب منطقه جاسک در ساحل دریای عمان است.

 

نظر شما