"مدیرکل ورزش وجوانان لرستان" در گفت وگو با خبرگزاری برنا،خبرداد:

لرستان برای نخستین بار در منطقه الیگودرز صاحب پیست اسکی می شود / پیست تمندر یک پیست بین‌المللی است

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۰۸:۱۱:۰۰
کد خبر: ۷۹۹۷۰۳
لرستان برای نخستین بار در منطقه الیگودرز صاحب پیست اسکی می شود / پیست تمندر یک پیست بین‌المللی است
علی یاور عزیزپورگفت: استان لرستان برای نخستین بار در منطقه فرسش الیگودرز صاحب یک پیست بین المللی اسکی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛عزیزپوربه برنا اظهارکرد :این اقدام در راستای ایجاد فرصت های ورزشی در فصل زمستان وبا توجه به اقلیم جغرافیایی و ظرفیت کوهستانی استان در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

او افزود:برای احداث این پیست در سال جاری 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود اما یک میلیارد و 800 میلیون تومان آن محقق شده است.

 عزیزپور احداث این پیست را یکی از مطالبات مهم استان عنوان کردو یادآورشد: طی بررسی ها توسط کارشناسان ، به این نتیجه رسیدیم که منطقه تمندر در روستای فرسش الیگودرز دارای ظرفیت‌های لازم برای احداث پیست اسکی است.

او تصریح کرد: فرسش یکی از پربارش‌ترین نقاط استان و کشور است. یکی دیگر از امتیازات این منطقه وجود برف در آن به مدت 5 تا 6 ماه از سال است که باعث شده شرایط ویژه‌ای برای احداث پیست داشته باشد‌.

عزیزپور بابیان اینکه برای احداث این طرح،  2 میلیارد و 400 میلیون،  مبلغ تخصیص‌یافته ،خاطر نشان کرد: این اعتبار تنها برای خرید تجهیزات است که در حال خرید و اضافه شدن به پروزه است.

او گفت: درمجموع برای احداث و تکمیل نهایی این پروژه بیش از 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عزیرپور با اشاره به این‌که فدراسیون اسکی پیست تمندر را در حد یک پیست بین‌المللی ارزیابی کرده است،  تاکید کرد: احداث پیست، کاری بزرگ است و باید در سال‌های قبل انجام می‌شد. با این اقدام بسیاری از گردشگران از سایر نقاط کشور و حتی کشورهای دیگر به منطقه وارد می‌شوند و سود بسیاری برای استان و شهرستان به همراه دارد.

به گفته مدیرکل ورزش وجوانان لرستان  از این ظرفیت می‌توان برای اشتغالزایی، توسعه درآمد، ایجاد اشتغال پایدار، بالا بردن سطح زندگی و... استفاده کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز