گفتگوی برنا با بانوی کار آفرین اراکی ؛

جوانان با فکر و ایده های جدید در ایجاد مشاغل تلاش کنند

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۰۹:۴۰:۱۸
کد خبر: ۷۹۹۷۲۶
جوانان با فکر و ایده های جدید در ایجاد مشاغل تلاش کنند
امروزه بسیاری از مردم در کلانشهرها به نوعی با گونه ای از شرکت های استارت آپی آشنا هستند این شرکت ها معمولا متشکل از تیم های کوچکی هستند که با محوریت ایده و خلاقیت یک نفر یا مجموعه ای از افراد شکل گرفته اند تا به کسب سودآوری با استفاده از خلق ارزش در محصول و خدمات بپردازند.

 به گزارش برنا از اراک ، سعیده محو ۳۲ ساله زاده اراک است وی با رتبه ۳۰۰ در دانشگاه علامه در رشته مدیریت صنعتی تحصیل کرد و در سال دوم دانشگاه مدت زمانی را در کارخانه آلومینیوم اراک در قسمت کارگاهی مشغول به کار و در سال آخر کارشناسی در حوزه ضایعات کاغذ وارد حیطه کار شد اما نتیجه ای حاصل نمی شود و در نهایت ادامه تحصیل می دهد و کارشناسی ارشد در رشته مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل می شود و در همین حین شغل های دیگری را تجربه می کند.

این کارآفرین می گوید؛ بیش از هفت کار را تجربه ‌کرده ام که حقوقم را پرداخت نکردند اما در نهایت وارد کاری شدم که تمام شبانه روز مشغول به فعالیت بودم و حقوق نسبتا خوبی دریافت کردم و این شروعی بود برای اینکه برای خودم کاری دست و پا کنم.

وی ادامه می دهد: در ابتدای امر آموزشگاهی تاسیس و در آن دروس دانشگاهی را تدریس می کردیم و از سال ۹۰ تا ۹۵ فیلد کاری را تغییر دادم و تصمیم گرفتم یک استارتاپ آموزشی راه اندازی کنم و با وجود اینکه مدت ۶ ماه بر روی این موضوع کار کردم اما در نهایت نتوانستم هزینه های آن را پرداخت کنم.

خانم محو می گوید: همزمان چندین کار را به موازات هم انجام دادم؛ ارسال آنلاین گل و هدیه در تهران، فروشگاه لوازم آرایشی (پرشین سفورا ) که دارای برندهای معتبر آرایشی است و به تمام نقاط کشور ارسال می شود.

وی اضافه می کند: در حال حاضر نیز آموزشگاه فنی حرفه ای دخترانه را تاسیس که در آن تمام رشته های مراقبت و زیبایی مو آموزش داده می شود و همزمان نیز در زمینه خدمات آرایشی فعالیت داریم.

وی در ادامه به راه اندازی یک استارتاپ جالب با سرمایه اولیه ۲۰ میلیون تومان اشاره می کند و توضیح می دهد: این استارتاپ در حال حاضر در مرحله mvp است که فعالیت آن در حوزه خدمات رسانی به استارتاپ های اینترنتی است به این صورت که ما تمام خدماتی که یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارد را در اختیار آنان قرار می دهیم.در این مرحله خدمات حمل و نقل و نصب را انجام می دهیم.

این کارآفرین ادامه می دهد: در حال حاضر به فروشگاههای اینترنتی که وسایل چوبی ارائه می دهند خدمات ارائه می دهیم به این شکل که وسیله ها را از تولیدکننده دریافت و به دست مشتری می رسانیم و در طبقات نصب می کنیم.

وی اضافه می کند: در حال حاضر در مرحله mvp قرار داریم تا ایرادات کار را پیدا کنیم و اگر لازم است تغییر یا ادامه دهیم.

خانم محو می گوید: هر یک از استارت آپ هایی که امروزه ایجاد می شوند به یک سری از خدمات نیار دارند که کار ما در اصل خدمت رسانی به این استارت آپ ها است؛ علاوه بر اینکه حمل و نقل آنها انجام می شود خدمات دیگر از قبیل مشاوره نیز به آنها ارائه می شود.

وی با بیان اینکه این کار در حال حاضر در تهران و اطراف آن قابل انجام است، عنوان می کند: قرار است طی چند ماه آینده نمایندگی این کار را در شهرستانها نیز دایر کنیم و دوست دارم اولین شهری که نمایندگی این کار را در آنجا تاسیس میکنم اراک باشد.

این کار آفرین جوان در خصوص حمایت دولت از استارپ ها گفت : دولت باید بیشتر به این سیستم اعتماد کند،  با دادن فرصت به جوانان استارتاپی، نه تنها باعث به وجود آمدن اشتغال بیشتر می‌شوند، بلکه به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی هم کمک می‌کنند.

وی افزود : در کنار تمام این موارد، این شیوه کسب و کار کمک بزرگی است تا اقتصاد بصورت کامل وابسته به نفت نباشد. 

وی خطاب به افرادی که می خواهند در این حوزه فعالیت کنند گفت :  نباید از شکست بترسند ، ممکن است حتی دو یا سه بار شکست اتفاق بیفتد و دوباره با تجربه و ایده جدیدی شروع کنند. 

او در پایان خطاب به جوانان خاطرنشان می کند: جوانان پس از فارغ التحصیلی صرفا با دنبال مشاغل دولتی نباشند بلکه با فکر و ایده های جدید در ایجاد مشاغل بکر و جدید تلاش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز