استاندار مرکزی:

اعتماد مردم به هواشناسی و پیش بینی ها بالا رفته است

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۳:۳۳:۲۵
کد خبر: ۷۹۹۹۷۲
اعتماد مردم به هواشناسی و پیش بینی ها بالا رفته است
استاندار مرکزی گفت: حجم بارش ها در سال آبی و زارعی جاری این استان مطلوب بوده و در این مدت با بارش 200 میلی متر رشد سه برابری را در مقایسه با بلندمدت کشور است.

به گزارش برنا از اراک ،  سید علی آقازاده در جریان بازدید از اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: حجم بارش های سال آبی جاری نشان می دهد خشکسالی های پنج سال اخیر پشت سرگذاشته شده و آب حاصله از بارش ها در این مدت 500 میلیون متر مکعب بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: بهره گیری از زیرساخت فیبرنوری در مجموعه اداره کل هواشناسی استان مرکزی حیاتی است و تا پایان سال با تلاش فرماندار و مخابرات این امکان در هواشناسی استان فراهم می شود.

استاندار مرکزی گفت: تامین بخشی از تجهیزات تخصصی هواشناسی استان از جمله شبکه نم و سرور تا پایان سال با همکاری سازمان هواشناسی و مجموعه مدیریتی استان محقق می شود.

آقازاده افزود: به روز رسانی شبکه ای تی، فناوری هواشناسی و ارتباط اداره کل هواشناسی استان با سایر دستگاه های مرتبط از دیگر برنامه های مهم است که باید جامه عمل بپوشد.

وی اظهار داشت: سه هزار کاربر عضو سامانه تهک ( سامانه توسعه هواشناسی کاربردی) استان مرکزی هستند که اغلب آنان را کشاورزان تشکیل می دهند و این درحالی است که 100 هزار نفر کشاورز در استان وجود دارد و باید شمار کاربران با هدف توسعه خدمات رایگان آب و هوایی در این سامانه افزایش یابد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: اعتماد مردم به هواشناسی در مقایسه با سال های گذشته بالا رفته است و هواشناسی توانسته با وجود کمبودها از دانش کارشناسان بهره وافی را ببرد، پیش بینی هواشناسی در سال های اخیر نزدیک به واقعیت است و پیگیری اخبار هواشناسی در بین آحاد مردم در کنار اخبار ورزشی، سیاسی و غیره قرار دارد.

آقازاده افزود: تحقق پیش بینی های هواشناسی در 10 سال گذشته تا 50 درصد بود اما، با دانش و بهره گیری از تجهیزات ماهواره ای این پیش بینی به 80 درصد رسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: فرودگاه اراک در زمینه ایستگاه هواشناسی و سایر اقدامات باید نیازهای خود را تا پایان سال به استانداری اعلام کند.

استاندار مرکزی افزود: مجموعه مدیریتی استان می کوشد تا سال آینده نگاه متفاوتی به فرودگاه اراک به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه ای داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز