مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی:

نصب ۴۲ قطعه تابلو معرفی جاذبه های گردشگری آذربایجان‌غربی در سطح استان

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۶:۵۲:۱۶
کد خبر: ۸۰۰۰۶۶
نصب ۴۲ قطعه تابلو معرفی جاذبه های گردشگری آذربایجان‌غربی در سطح استان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی از نصب ۴۲ قطعه تابلو معرفی جاذبه های گردشگری در سراسر استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جلیل جباری در توضیح این خبر گفت : با توجه به تعدد جاذبه های گردشگری اعم از تاریخی طبیعی در سطح استان نصب تابلوهای معرفی این جاذبه ها ضروری می نمود .

او تصریح کرد : برای اجرای پروژه نصب تابلوهای راهنما و معرفی آثار طبیعی و تاریخی استان مبلغی بیش از ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است .

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار داشت : ۲۳ عدد تابلو بمنظور معرفی تعدادی از آثار تاریخی استان که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند به ابعاد (۱*۱/۴۰ ) متر مربع طراحی شده اند که همه این تابلوها فلزی بوده و رویه بنر دارند.

جباری افزود : در این ۲۳ قطعه تابلو فلزی ؛ نام اثر – قدمت – شماره و تاریخ ثبت اثر در فهرست آثار ملی و هم چنین توصیه ها و اخطارها ی لازم در خصوص جلوگیری از دخل و تصرف در این آثار ذکر شده است.

او اضافه کرد : همچنین با هدف مشخص نمودن فاصله مسافران از جاذبه های گردشگری استان تعداد ۱۸ قطعه تابلوی فلزی با رویه شبرنگ   به   ابعاد   (۲/۵ *۲ ) مترمربع در محورهای مو اصلاتی استان نصب گردیده است .

جباری ادامه داد : با توجه به تردد اکثر مسافران ورودی به استان از محور شهید کلانتری ارومیه ؛ یکعدد بیلبورد ۲۰ متر مربعی نیز با طرحی شکیل برای گردشگران طراحی شده و در مسیر ورودی جاده شهید کلانتری نصب شده است .

وی هم چنین گفت : با توجه به وجود مبادی متعدد ورودی اعم از فرودگاه های ارومیه ، خوی و ماکو و پایانه های مسافرتی شهرهای استان مانند ارومیه ، خوی ، ماکو ، مهاباد ، پیرانشهر و ... سعی خواهیم کرد در صورت تامین اعتبارات لازم اقدام به طراحی و نصب تابلوهای معرفی جاذبه های گردشگری نمائیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز