رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

فعالیت ۲۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان اردبیل

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۱:۵۴:۰۳
کد خبر: ۸۰۰۳۸۳
فعالیت ۲۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان اردبیل
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان جهت خدمت رسانی به بیماران فعالیت می‌کنند.

به گزارش برنا،قدرت اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل صبح امروز در مراسم بزرگداشت مقام پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه که در سالن همایش مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) برگزار شد افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان جهت خدمت رسانی به بیماران فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: با وجود این تعداد پرستار در مراکز درمانی دولتی استان همچنان از لحاظ تعداد نیروی پرستاری تا رسیدن به شاخص مربوطه فاصله داریم، اما پرستاران با این حال با نهایت سعی و تلاش بهترین خدمات درمانی را علیرغم کمبود‌های درمانی به مردم ارائه می‌دهند و این امر موجب شده است که رضایت مندی از خدمات انجام گرفته در مراکز درمانی دانشگاهی مطلوب باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به حجم خدمات پرستاری افزود: سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مراجعه به اورژانس‌ها و درمانگاه‌های تحت پوشش دانشگاه و حدود ۱۲۰ هزار بستری در بیمارستان‌ها داریم و بی شک زحمات و فداکاری کادر پرستاری نباشد مشکلات فراوانی بوجود می‌آید و این قشر مغزز تمام توان خود را در شبانه روز، ایام تعطیل بکار می‌گیرند و خود را در غم و شادی بیماران شریک نموده و در سلامتی آن‌ها نقش حیاتی و محوری و انسانی خود را ایفاء می‌نمایند.

اخوان اکبری به وجود ۵۳ پایگاه اورژانس در استان خبر داد و اظهار داشت: سالانه پرسنل پرستاری بیش از ۴۰ هزار ماموریت انجام می‌دهند که خوشبختانه در سال‌های اخیر کیفیت ارائه خدمات به بیماران افزایش یافته است.

وی بیان کرد: به مناسبت روز پرستار از طرف دفاتر پرستاری مراکز درمانی و بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه ایستگاه سلامت جهت ارائه خدمات از جمله فشار خون، قد و وزن به مراجعین بصورت رایگان بر پا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز