اسلام‌ آباد غرب شهر آوای کهن هوره است

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۵:۴۶:۵۳
کد خبر: ۸۰۰۵۷۷
اسلام‌ آباد غرب شهر آوای کهن هوره است
هوره در حال حاضر آوایی است که در بین مردمان استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان رشد کرده و در آینده جایگاه ویژه‌ای در کشور پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگاری برنا؛ مراسم افتتاح «خانه هوره» اسلام‌آبادغرب از سلسله برنامه‌های «بهار مهربانی» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  با حضور هنرمندان غرب کشور و مسؤولان استانی، شهرستان و  مردم کرد منطقه در تالار بزرگ اسلام آبادغرب برگزار شد.

n85

 خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام‌آبادغرب در این مراسم گفت: زنده نگهداشتن آواهای ویژه منطقه از اهداف مهم افتتاح این خانه است که در قالب آن آواهای فرهنگ کرد را گردآوری و زندگینامه بزرگان این آواها را به همه نشان خواهیم داد.

او هوره را اصیل‌ترین آوای منطقه معرفی کرد و افزود: این آوا ویژه ایل بزرگ کلهر بوده و از جایگاه ویژه‌ایی بین مردمان منطقه برخوردار است، این آوا با محتوایی مذهبی، نیاش‌وار و همراه با داستان‌های قدیمی بیان می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام‌آبادغرب گفت: اسلام‌آبادغرب شهر آوای کهن هوره است.

تمری ادامه داد: این آوا در میان شهرستان‌ها و استان‌های همجوار جایگاه خوبی پیدا کرده و برای رشد و شناخته شدن بیشتر آن با تمام توان پیش خواهیم رفت.

او افزود: هوره در حال حاضر آوایی است که در بین مردمان استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان رشد کرده و در آینده جایگاه ویژه‌ای در  کشور پیدا خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز