رییس دانشگاه لرستان:

سیاست وزارت علوم تقویت کارآفرینی و مهارت آموزی در بین دانشجویان است/میزان ۴۵درصدی اشتغال دانش اموختگان دانشگاه های استان

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۲:۳۰:۱۹
کد خبر: ۸۰۰۶۴۳
سیاست وزارت علوم تقویت کارآفرینی و مهارت آموزی در بین دانشجویان است/میزان ۴۵درصدی اشتغال دانش اموختگان دانشگاه های استان
خسرو عزیزی گفت: آماری که از میزان اشتغالزایی دانش آموختگان همه رشته های تحصیلی دانشگاههای استان لرستان وجود دارد به میزان 45 درصد است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛عزیزی در آیین نخستین مرکز ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان استان لرستان (SCD) که  با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، در دانشگاه لرستان برگزارشده بود ،اظهار کرد: :«اداره کل آموزش فنی و حرفه ای دارای ظرفیتها و پتانسیلهای متعددی در زمینه آموزشهای کاربردی و مهارتی است و سیاست وزارت علوم نیز تقویت کارآفرینی و مهارت آموزی در بین دانشجویان است».

اوافزود:«افتتاح مرکز SCD یک گام مهم در راستای تقویت آموزشهای کاربردی در سطح دانشجویان و تقویت تعامل دو جانبه بین دانشگاه لرستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان است».

عزیزی تصریح کرد:«ارتباطات بین دانشگاهها و دستگاههای اجرایی و صنعت استان را بایستی بیش از پیش، افزایش داد».

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد:«مشکل بیکاری دانش آموختگان، یک مشکل کلی در همه کشور است و تقویت آموزشهای مهارتی و کاربردی، باعث کاهش نرخ بیکاری در سطح دانش آموختگان دانشگاهی می شود».

او گفت :«دانشگاه لرستان دارای امکانات متعددی است که با تقویت و گسترش همکاری بین این دانشگاه و مراکز اجرایی و صنعتی استان، به طور حتم، نتایج اثربخش تری در زمینه آموزشهای کاربردی و مهارتی، حاصل خواهد شد».

عزیزی خاطر نشان کرد:«رویکرد و هدف این است که دانشجو علاوه بر تحصیل دروس تخصصی رشته تحصیلی خود، بتواند دروس مهارتی و کاربردی را هم فرا گیرد تا بتواند بعد از دانش آموختگی، در بحث ایجاد اشتغال، موفق شود».

رئیس دانشگاه لرستان  بیان کرد:«آماری که از میزان اشتغالزایی دانش آموختگان همه رشته های تحصیلی دانشگاههای استان لرستان وجود دارد به میزان 45 درصد است که باید تلاش کنیم سطح اشتغال، بیشتر شود و راهکار اساسی برای کاهش نرخ بیکاری دانش آموختگان استان لرستان، تقویت مهارت آموزی، کارآموزی و کارآفرینی در سطح دانشگاههاست».

 عزیزی گفت:«رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تقویت مهارت آموزی و کارآفرینی در بین دانشجویان است که در قالب طرح کهاد و مهاد، ارائه شده است».  

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز