معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی؛

رونق تولید سیاست کلان کشور است

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۰:۵۵:۴۵
کد خبر: ۸۰۰۷۳۷
رونق تولید  سیاست کلان کشور است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: چهار هزار و 298 میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری به واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی این استان پرداخت شد.

به گزارش برنا از اراک ، سعید فرخی  در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در اراک، افزود: بخشی از این تسهیلات در قالب رونق تولید و بخشی نیز به صورت مستقیم به 193 واحد تولیدی کشاورزی و صنعتی تزریق شده است. 

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات رونق تولید این استان از مرداد ماه امسال ابلاغ شد و تاکنون 490 واحد صنعتی، کشاورزی و گردشگری برای بهره مندی از مزایای آن در سامانه بهین یاب سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نام نویسی کرده اند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: تسهیلات رونق تولید در بخش های سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی به بانک های عامل ابلاغ شده اما، بانک ها تمایل چندانی برای پرداخت تسهیلات نوسازی و بازسازی ندارند که این مهم باید اصلاح شود. 

فرخی بیان کرد: میزان استقبال فعالان بخش معدن برای دریافت تسهیلات رونق تولید استان مرکزی بسیار اندک است که این مهم باید از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بررسی و نتیجه آن به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارایه شود. 

وی ادامه داد: با وجود اینکه طرح های گردشگری نیز مشمول دریافت تسیهلات رونق تولید هستند اما، امسال تنها 2 طرح گردشگری متقاضی دریافت تسهیلات شدند که رقم ریالی آن ها نیز تا کنون پرداخت نشده است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی اظهار داشت: بر اساس ابلاغ بانک مرکزی به مدیران بانک های دولتی و غیر دولتی، واحدهای تولیدی معرفی شده به بانک ها از شرط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی مستثنی هستند. 

فرخی اضافه کرد: توسعه و رونق تولید و استفاده از توانمندی‌ها و کالاهای داخلی سیاست کلان کشور است و باید سعی شود تا مسیر آن هموار و مسایل و مشکلات پیش پای آن را برداشته شود و در این میان نقش موثر بانک ها بسیار تاثیرگذار است.

 

نظر شما