در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران؛

افزایش ۶۴ درصدی بهره مردم خراسان شمالی از برق

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۲:۰۲:۲۲
کد خبر: ۸۰۰۸۸۶
افزایش ۶۴ درصدی بهره مردم خراسان شمالی از برق
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: با اقدامات انجام شده در چهار دهه گذشته، میزان بهره مندی مردم این استان از برق 64 درصد بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علیرضا صبوری گفت: پیش از انقلاب اسلامی میزان برخورداری مردم این استان از برق، 36 درصد بود که این رقم در پایان سال 96، به حدود 100 درصد رسیده است.

وی گفت: پیش از انقلاب تنها 6 هزار خانوار روستایی استان از برق برخوردار بودند اما با افزایش 109 هزار و 12 مشترک خانگی در روستاها، اکنون شمار خانوارهای بهره مند از برق در این مناطق به 115 هزار و 12 خانوار رسیده است

وی خاطرنشان کرد: طول خطوط توزیع برق از یکهزار و 630 کیلومتر به 11 هزار و 255 کیلومتر در پایان سال گذشته رسیده است.

صبوری با اشاره به اینکه اکنون 927 روستای استان برقدار است، اظهار داشت: اکنون تمام روستاهای با جمعیت بالای 10 خانوار استان از برق بهره مندند و حال آنکه پیش از انقلاب، تنها 25 روستای این منطقه از نعمت برق برخوردار بودند.

وی، برقدار کردن چاه های کشاورزی را از دیگر رویکردهای نظام اسلامی برای توسعه روستاها و رونق کشاورزی عنوان کرد و گفت: اکنون یکهزار و 332 حلقه چاه کشاورزی استان برق دار هستند.

صبوری خاطرنشان کرد: شمار مشترکان برق در استان پیش از انقلاب، 40 هزار مشترک بود که در 40 سال گذشته بیش از 300 هزار مشترک به این شمار افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ظرفیت نیروگاهی این استان در سال 57، کمتر از 100 مگاوات بود اما با اقدامات انجام شده اکنون بیش از یکهزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در استان ایجاد شده است.

شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی 350 هزار و 655 مشترک دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز