با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری صورت گرفت؛

افتتاح پروژه‌های روستایی گلستان با اشتغالزایی ۳۲۰ نفر

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۲:۱۰:۴۲
کد خبر: ۸۰۰۸۹۶
افتتاح پروژه‌های روستایی گلستان با اشتغالزایی ۳۲۰ نفر
با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، ۴۰ پروژه اشتغالزای روستایی با میزان سرمایه گذاری ۶۶۰ میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا با افتتاح این واحدها که با مشارکت بانک های سینا و پارسیان به بهره برداری رسیدند، زمینه اشتغال مستقیم ۳۲۰ نفر فراهم شد.

«محمد امید» در حاشیه مراسم افتتاح متمرکز این پروژه ها در مجموعه پرورش اسب روستای حالی آخوند گنبد کاووس، با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها در جهت توسعه اقتصادی روستاها، اظهار کرد: رونق تولید و اشتغال در روستاها از اولویت اصلی این معاونت است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: علاوه بر تفاهم نامه های منعقد شده با بنیاد علوی و بنیاد برکت، قانون توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری ظرفیت مناسبی در جهت رونق اقتصادی روستاها ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات قانون مذکور با سود ۴ درصد به سرمایه‌گذاران در روستاهای مرزی و عشایری و سود ۶ درصد به سایر روستاها و نواحی صنعتی روستایی اختصاص می یابد.

امید بیان کرد: سهمیه ابلاغی به استان گلستان در مهر در مرحله اول ۱۶۰ میلیارد تومان بوده اما پرداختی استان بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: چهار بانک کشاورزی، پست بانک، صندوق کارآفرینی امید و بانک کشاورزی، بانک های طرف تفاهم جهت تسهیلات مذکور بودند اما احتمال ورود بانک های دیگر به فرایند پرداخت تسهیلات نیز وجود دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: در تفاهم‌نامه منعقد شده بین استانداری، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان، به عاملیت بانک سینا نیز تسهیلات با سود ۸ درصد در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری در روستاها و نواحی صنعتی روستایی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: از سود ۱۸ درصد متعارف، ۵ درصد سود تسهیلات توسط بنیاد علوی و ۵ درصد توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری پرداخت می‌شود.

امید خاطرنشان کرد: مشابه این تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد برکت به عاملیت بانک پارسیان نیز منعقد شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز