آغاز احداث ۲ خوابگاه ورزشی در مشهد

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۳:۴۲:۳۴
کد خبر: ۸۰۰۹۳۳
آغاز احداث ۲ خوابگاه ورزشی در مشهد
مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی از آغاز احداث دو خوابگاه ورزشی برای هیئت نابینایان و کم بینایان و کشتی در مشهد خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فرزاد فتاحی در مجمع انتخاب رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، گفت: فدراسیون نابینایان و کم بینایان جزو فدراسیون‌های فعال است که توانست در بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا و پارالمپیک افتخارات زیادی را کسب کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: اوج درخشش ورزشکاران نابینایان در بازی‌های پاراآسیایی بود که حاصل آن کسب سه طلا و سه نقره در شطرنج دو مدال در جودو و شنا بود.

وی با تاکید بر این موضوع که ورزشکاران ما پتانسیل خوبی دارند ادامه داد: بحث قهرمانی شیرینی خود را دارد و همه فدراسیون‌‌ها برای کسب این مهم تلاش می‌کنند اما نکته اساسی در ورزشکاران معلول و نابینا حضور آنها در فعالیت ورزشی است، ما نیز در تلاشیم تا با ایجاد فضای پرنشاط برای این قشر شرایط حضور آنها را در ابعاد قهرمانی فراهم کنیم.

فتاحی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی در رشته های گلبال، شنا، دوومیدانی، جودو، شطرنج و پاورلیفتینگ ۹۰۰ورزشکار فعال دارد که برخی عضو تیم ملی و مدال آور هستند؛ با توجه به‌روند رو به رشدی که داریم و نشاط اجتماعی که در خراسان رضوی ایجاد شده برنامه های خوبی در سطح استان طراحی کردیم که اوج آن را در سال ۹۸ شاهد خواهیم بود.

مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی با بیان اینکه رتبه دوم استان در المپیاد استعدادهای برتر نشان‌دهنده وجود پتانسیل ورزشی بالا در خراسان رضوی است، عنوان کرد: ما باید با ایجاد بستر مناسب وارتقای سطح دانش مربیان و داوران استان شرایط مناسب را در دورترین نقاط خراسان رضوی هم فراهم کنیم تا بیشترین بهره را از وجود چنین استعدادهایی ببریم.

وی با اشاره به میزبانی‌های پیش رو تصریح کرد: در هیچ هیئتی یک نفر به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد شاید بطور مقطعی مدال کسب کنیم اما اگر این روند ادامه داشت ارزشمند است ، این امر تنها با خرد جمعی و اتحاد فراهم می‌‎‌‎شود.

فتاحی از آغاز احداث دو خوابگاه در مشهد خبرداد و بیان کرد: یکی از این خوابگاه‌ها با ظرفیت ۳۰۰ نفر در مجموعه چمران، توسط خیرین و هیئت نابینایان و کم بینایان احداث و دیگری توسط هیئت کشتی خراسان رضوی با ظرفیت ۳۰۰ نفر ساخته می‌شود.

مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استان از اماکن ورزشی بسیار خوبی برخوردار است منتها این همه فضای ورزشی بدون امکانات رفاهی ضعف محسوب می‌شود، به امید خدا با ساخت و اضافه شدن این دو خوابگاه می توانیم تاحدودی این مشکل را برطرف کنیم و در سال ۹۸ توجه بیشتری به این حوزه خواهیم داشت، چراکه در صورت فراهم شدن شرایط می توانیم در بحث میزبانی عملکرد مناسبی را ارائه دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز