مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال خبر داد:

بیش از یک میلیون شاخه گل رز هلندی در خلخال تولید می شود

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۳:۳۶:۰۱
کد خبر: ۸۰۰۹۶۴
بیش از یک میلیون شاخه گل رز هلندی در خلخال تولید می شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال از تولید سالانه بیش از یک میلیون شاخه گل رز هلندی در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش برنا، بهبود علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال با اعلام این خبر افزود: شهرستان خلخال یکی از شهرستان‌های موفق استان در تولید گل رز هلندی است بطوریکه همه ساله در این شهرستان تعداد یک میلیون و دویست هزار شاخه گل تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته نزدیک به ۵ برابر به میزان ظرفیت تولید واحد‌های پرورش گل رز هلندی در خلخال افزوده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال افزود: در حال حاضر تعداد ۴۰ نفر در این واحد‌ها به صورت مستقیم مشغول بکار هستند و نزدیک به ۸۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم از این مراکز تولید امرار معاش می‌کنند.

علیزاده گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خلخال از تمامی جوانان تحصیل کرده جویای کار در خصوص راه اندازی و گسترش این واحد‌ها حمایت می‌کند و با در اختیار قراردادن وام‌های با بهره بانکی پائین و مشاوره‌های کارشناسی در تمامی مراحل اجرای طرح سعی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی و تولید ثروت دارد.

وی بیان کرد: این دسته از متقاضیان می‌توانند با مراجعه اولیه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خلخال و یا مراکز خدمات تابعه آن درخواست کتبی خود را ارائه نموده و با تشکیل پرونده گام‌های اولیه در احداث این پروژه‌ها را آغاز نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال افزود: شرایط بسیار مساعد آب و هوایی و عدم وزش باد‌های شدید و در نهایت بالا بودن مجموع ضریب حرارت سالانه در بسیاری از مناطق مستعد خلخال باعث شده است تا درطی سال‌های گذشته شاهد رونق تولید در این بخش باشیم.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار مترمربع فضای گلخانه‌ای برای پرورش گل رز هلندی فعال است که قطعا در آینده‌ای نزدیک به دلیل موفقیت آمیز بودن این واحد‌ها در تولید و عرضه محصولات خود شاهد افزایش چشمگیری در تولید و گسترش اینگونه واحد‌ها در شهرستان خواهیم بود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز