پایان عملیات امداد ونجات ۱۳ گردشگر گرفتار در غار کلمانکره

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۷:۴۵:۴۸
کد خبر: ۸۰۱۵۸۸
پایان عملیات امداد ونجات ۱۳ گردشگر گرفتار در غار کلمانکره
با پایان عملیات امداد ونجات گردشگران گرفتاردرغارباستانی کلمانکره هر13گردشگرگرفتارشده نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ دقایقی  قبل با پایان عملیات امداد ونجات گردشگران گرفتاردرغارکلمانکره هر13گردشگرگرفتارشده  نجات یافتند.

رییس هیئت کوهنوردی وصعودهای ورزشی لرستان در این خصوص به برناگفت:از  ۱۳ نفر گرفتار شده ۳ خانم و ۶ مرد تا ساعت1:21 به بالا منتقل گردیدند و چهار نفر دیگر ازجمله آقای سپهوند مدیر گردشگری دیار آفتاب در بین افراد باقی ماندکه این 4 نفر هم پس از ادامه  عملیات به بالا کشیده شدند ونجات یافتند.

سیدآرش قیاسیان با بیان اینکه  عملیات امداد نجات در غارکلمان کره به پایان رسید،افزود: این عملیات با همت کوهنوردان شهرستان خرم آباد ، پلدختر و تیم های هلال احمر شهرستان و استان و فرماندار پلدختر و پشتیبانی مدیریت بحران استانداری و عزیز پور مدیر کل ورزش و جوانان راس ساعت 1:50 بامداد با سلامت کلیه گردشگران شرکت دیار آفتاب با موفقیت به پایان رسید و تیم ها در حال کاهش ارتفاعات هستند.

او  با اشاره به گرفتار شدن 13 نفر در غار کلمانکره پلدختر ،تصریح کرد: این  افراد گرفتارشده   در غار باستانی کلمان کره   در قالب یک گروه 41 نفره ومختلط  گردشگر به نام گروه گردشگری دیار آفتاب خرم آباد وتحت مجوزهای میراث فرهنگی استان  فعالیت داشته و امروز به  منطقه صعود کرده اند و هیچگونه  هماهنگی با هیئت کوهنوردی استان وهمچنین شهرستان پلدختر برای صعود به این  ارتفاعات  نداشته اند.

 قیاسیان یادآورشد: پس از مطلع شدن از این حادثه یک تیم 3 نفره کاملاحرفه ایی را از کوهنوردان خرم آبادی را  به منطقه اعزام کرده ایم   تا کاربالاکشی این افراد گرفتارشده رابا کمک دیگر نیروهای حاضر درمنطقه از غار  انجام دهند.

 اوبا بیان  اینکه این افراد گردشگر بوده ودر قالب یک تورگردشگری برای بازید از غار کلمان کره  به ارتفاعات مهله کوه صعود کرده اند ،تاکید  کرد:متاسفانه در فضای مجازی ورسانه ای این افراد را کوهنورد وغارنورد معرفی کرده اند حال آنکه کوهنوردی و غار نوردی تعاریف  خاص خود را داردونیازمند ـموزش های حرفه ایی لازم است .

به گفته قیاسیان 4 اکیپ امداد ونجات در این عملیات ایفای نقش کردند وهمه گردشگران با سلامتی کامل در حال پایین آمدن تر ارتفاعات هستند.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز