در خطبه های نماز جمعه؛

خاتمی:انقلاب اسلامی نتیجه جنایات تاریخی آمریکا بود

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۹:۲۳:۲۶
کد خبر: ۸۰۱۶۷۱
خاتمی:انقلاب اسلامی نتیجه جنایات تاریخی آمریکا بود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: انقلاب اسلامی ایران نتیجه و عکس العمل جنایت های تاریخی آمریکا بود و هر ایرانی ظلم های استکبار جهانی را به خاطر دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛حجت الاسلام علی خاتمی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به تقارن سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: آمریکا ادعا داشت ایرانیان این جشن را نخواهند دید اما اتخاد ملت ولایتمدار و همبستگی آنها این نقشه دشمنان را خنثی کرد.

وی یادآور شد: به روایتی سالروز شهادت مظلومانه دختر پیامبر گرامی اسلام (ص) در 22 جمادی الاول و سوم جمادی الثانی است، که دومین روایت مقارن با سالروز پیروزی انقلاب است و نباید به بهانه برگزاری مجالس عزاداری در زنجان جشن های تاریخی ایران تحت الشعاع قرار گیرد و برعکس این مساله نیز نباید اتفاق بیفتد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه جنایت و دشمنی آمریکا با ایران مربوطه به دوره جدید نیست، اظهار داشت: این استعمارگر تاریخ از 40 سال قبل با ایران و اسلام دشمنی دارد و در حال حاضر انرژی هسته ای را بهانه می کند در حالیکه در گذشته چنین دانشی نداشتیم.

خطیب جمعه زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمریکا 800 پایگاه نظامی در 80 کشور دنیا به بهانه حفظ منافع خود ایجاد کرده در حالیکه حفظ آن باید در داخل مرزهای هر کشوری باشد.

خاتمی با تاکید بر اینکه روز شنبه حساس ترین روز تاریخ حیات اسلام است، افزود: این روز در فرهنگ عمومی ما به نام روز غزه نامگذاری شده که روز مبارزه علیه استکبار جهانی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه غزه با کمترین مساحت و جمعیت 2 میلیون نفری، اسرائیل جعلی در این مکان جغرافیایی برای خود جایی ایجاد کرده است، اظهار داشت: این مهم بر اثر توطئه انگلیس و آمریکای جنایتکار است که بدون پاینبدی به اصول بین المللی نسل کشی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در جنگ های 22، هشت و 51 روزه مقاومت ملت مسلمان فلسطین و غزه نسخه ارزشمندی از مقاومت بود که در تاریخ جهان اسلام ثبت شد.

خاتمی ، اول بهمن را سالروز وفات عالم ربانی شیخ عباس قمی بیان کرد و افزود: این فقیه مرحوم کتاب ارزشمند مفاتیح الجنان را ترجمه کرده و به جهت اخلاص ماندگار است.

وی در پایان از دستگاه های ذیربط تشدید نظارت و بازرسی را در بازار را خواستار شد و گفت: باید با نزدیک شدن به نوروز این مهم محقق شود.

نظر شما